تازه های سایت

کد مطلب: 5664
23. آذر 1391 - 17:34
پایگاه خبری گرو به نقل از ایرنا :عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیشترین عوارض جراحی های زیبایی بینی، مشکلات تنفسی و زیبایی است که در بیشتر موارد به دلیل برداشته شدن بیش از حد بافت های بینی به وجود می آید.

پایگاه خبری گرو :ˈمحسن نراقیˈ  اظهار داشت: عوارض زیبایی شامل بیش از حد بالا رفتن سر بینی، گود شدن بیش از حد پشت بینی می شود؛ عوارض تنفسی نیز به این صورت است که بیماران موقع خواب برای تنفس باید دهانشان باز بماند.

وی گفت: جراحی پلاستیک بینی مشکل ترین جراحی زیبایی در بدن انسان است چراکه پزشک باید سلامت تنفسی و زیبایی فرد را به صورت همزمان در جراحی حفظ کند.

رییس انجمن تحقیقات راینوپلاستی ایران گفت: انجام جراحی های زیبایی بینی در کشور ما بالاترین آمار را در بین سایر جراحی های زیبایی صورت دارد که این میزان بسیار نگران کننده است.

نراقی با بیان اینکه طبق مطالعات صورت گرفته میزان این جراحی 7 برابر آن در یک گروه جمعیتی یکسان در آمریکاست اظهار داشت: در آمریکا در دهه 90 میلادی جراحی پلاستیک بینی رتبه ششم را در بین جراحی ها و اقدامات زیبایی در این کشور داشت ولی به مرور این رتبه کاهش یافت.

وی افزود: این رتبه در دهه 2 هزار میلادی از میان 10 اقدام جراحی و غیرجراحی اول خارج شد و این درحالی است که جراحی زیبایی بینی در ایران همچنان در مقام اول قرار دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران با بیان اینکه این گونه جراحی ها می تواند هزینه های اقتصادی، اجتماعی و روحی روانی جبران نشدنی بر افراد داشته باشد گفت: جراحی های زیبایی بینی تنها باید در موارد ضروری صورت بگیرد.

نراقی اظهار داشت: جراحی بینی در کشور ما یک بعد اجتماعی قوی دارد و تا زمانی که نتوانیم مسایل اجتماعی را در این مورد حل کنیم، نمی توانیم میزان این جراحی را به حد طبیعی برسانیم.

وی با بیان اینکه انجام جراحی های ترمیمی بینی نیز بسیار مشکل تر از انجام جراحی اولیه است گفت: در مواردی که افراد با مشکلات تنفسی و یا زیبایی پس از جراحی مواجه می شوند، برای رفع این مشکلات باید چندین بار تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

نراقی افزود: به همین دلیل است که امروزه در روش های جدید سعی می شود بافت های بینی تقویت و جراحی بدون کوچک کردن بینی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از روش ها به عنوان ˈروش های تقویتیˈ نام برده می شود اظهار داشت: با استفاده از روش های پیشرفته در این زمینه می توان از بروز شایع ترین مشکل افراد پس از انجام جراحی های بینی که مشکلات تنفسی است، پیشگیری کرد.

دیدگاه شما