تازه های سایت

کد مطلب: 39881
29. آذر 1398 - 13:01
رئیس اداره صمت نهاوند گفت: در راستای حمایت از اشتغال و رونق تولید فرش دستبافت نهاوند بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرارگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بیژن ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به قدمت تولید فرش دستبافت در نهاوند گفت: این شهرستان از دیرباز مهم تولید و بافت فرش‌های نفیس بوده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در نهاوند برای تولید فرش دستبافت وجود دارد که باید در این زمینه یاری کننده تولیدکنندگان باشیم.

رئیس اداره صمت نهاوند بابیان اینکه سالانه ۱۰ هزار مترمربع فرش نفیس توسط بافندگان نهاوندی تولید می‌شود، افزود: در شهرستان نهاوند ۲۵ کارگاه تولید فرش فعالیت می‌کنند که توانسته اشتغال خوبی در شهرستان به‌ویژه برای بانوان فراهم کند.

وی با اشاره به بازدید فرماندار نهاوند از واحدهای تولید فرش گفت: در این بازدیدها تولیدکنندگان مشکلات خود را که بیشتر مربوطه به بیمه و تأمین مواد اولیه و بازار فروش فرش بود با فرماندار مطرح کردند.

ترابیان اظهار داشت: باهدف حمایت از بافندگان فرش در شهرستان نهاوند و رونق تولید و اشتغال‌زایی تاکنون بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرارگرفته است.

وی بیان کرد: شهرستان درزمینهٔ تولید فرش دستبافت دارای پتانسیل و ظرفیت‌هایی است که اگر به آن‌ها توجه شود یقیناً زمینه رشد و توسعه را در بحث ایجاد اشتغال فراهم می‌کند.

رئیس اداره صمت نهاوند با اشاره به کیفیت فرش نهاوند گفت: طرح‌ها و نقشه‌های معروف فرش نهاوند به نام طرح‌های عشوند، گل حیدری و لچکی از طرح‌های معروفی هستند که باعث کیفیت بالای فرش دستباف نهاوند شده است.

وی ادامه داد: کیفیت خوب فرش نهاوند باعث شده است که تولیدکنندگان فرش این شهرستان محصولات خود را به نقاط مختلف کشور و حتی به کشورهای همسایه صادر کنند.

ترابیان افزود: با ارائه تسهیلات تاکنون ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجادشده است و ۲۵ پشتیبان نیز درزمینهٔ تولید فرش فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره صمت نهاوند در پایان گفت: سالانه بیش از ۲ هزار تخته فرش در نهاوند بافته  و به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما