تازه های سایت

کد مطلب: 38083
26. تير 1398 - 15:26
فرماندار نهاوند از پرداخت ۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در حوزه صنعت نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در جشنواره فرش دستبافت استان همدان که به میزبانی شهرستان نهاوند در حال برگزاری است، گفت: بلایی که صنعتگران با تصمیمات غلط در گذشته سر فرش آوردند از تصمیمات غلط دولت‌های گذشته کمتر نبود.

وی با اشاره به اینکه وقتی تولید به سلیقه تولید کننده باشد در انبارها خاک می‌خورد، گفت: امروز باید برای ایجاد بازار فروش به نیاز مشتری و همچنین خبرگان این مهم توجه شود.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه نمایشگاه فرش به سبب رو در رو شدن تولید کنندگان و متولیان فرش برگزار شده است، گفت: ارتباط فعالان حوزه فرش دستبافت حلقه مفقوده ای است که موجب بروز ایستایی در موفقیت شده است.

وی با اشاره به بکارگیری بافندگان چینی، هندی و پاکستانی در دولت‌های گذشته با استدلال نیروی کار ارزان، گفت: متأسفانه در برهه‌ای از زمان ما آنچه که به عنوان میراث اجدادمان بود را به بافندگان سایر کشورها به رایگان آموزش دادیم و حال امروز به عنوان یک رقیب مقابل ما ایستاده‌اند و فرش ایران رو به کاهش فروش است چراکه قیمت تمام شده فرش‌های خارجی تولید شده از فرش اصیل ایران ارزان‌تر است.

ناصری اظهار کرد: کاش امروز در این جشنواره مسئولین مرکز فرش کشور حضور داشتند تا مشکلات این حوزه نظیر کپی برداری، عدم بازار فروش مناسب و غیره را از نزدیک مشاهده کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط صنعت، معدن و تجارت نهاوند طی ۱۵ ماه گذشته، گفت: مجموع پرداختی‌های شهرستان نهاوند در حوزه صنعت و معدن طی سال گذشته ۳ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: این مبالغ اندک ۱۵ میلیون تومان وام نمی‌تواند برای یک بازه زمانی طولانی‌مدت اشتغال ایجاد کند و باید در این خصوص توجه ویژه‌ای صورت بگیرد./مهر

دیدگاه شما