تازه های سایت

کد مطلب: 4340
20. آبان 1391 - 7:41
افراطیون وهابی از هیچ اقدامی در جهت از بین بردن تاریخ اسلام کوتاهی نکرده و درصدند تا روند تخریب ابنیه تاریخی اسلام را همچنان ادانه دهند!
 چنگ اندازی وهابیون بر پیکره مدینه الرسول !
افراطیون وهابی از هیچ اقدامی در جهت از بین بردن تاریخ اسلام کوتاهی نکرده و درصدند تا روند تخریب ابنیه تاریخی اسلام را همچنان ادانه دهند!

به گزارش صراط، در همین راستا عربستان سعودی مصمم است تا به بهانه طرح توسعه "مسجد النبی" و ساخت مسجدی عظیم در مجاورت مدینه منوره، بناهای تاریخی اسلام را در دومین شهر مقدس مسلمانان، نابود کند!

برای اجرای این طرح عظیم چند میلیارد دلاری، می بایست سه مسجد مقدس و تاریخی مسلمین و نیز چندین بنای تارخی دیگر که در مسیر این طرح واقعند تخریب شوند! بنابر زمانبندی پیماکاران مقرر است اجرای این طرح، پس از پایان مناسک حج امسال با کار روی مسجدالنبی در مدینه آغاز شود و پس از کامل شدن طرح، این مسجد به بزرگترین بنای دنیا بدل خواهد شد. از جمله این مساجد می توان به مسجد غمامه که به دست مبارک پیامبر اکرم(ص) ساخته شده و نیز مسجد حضرت علی(ع) اشاره نمود.

اما ستیز وهابیون سلفی با تاریخ اسلام و ابنیه تاریخی آن به همین مورد محدود نمی شود. شهر مقدس مکه مکرمه نیز از دست اندازی های سلفی ها در امان نمانده و جای جای این شهر به دلایل واهی هم چون طرح های توسعه و بازسازی و... تخریب شده است!

پروژه کذایی "جبل عمر" یکی از این طرح هاست و همچنین برج های ماسونی "ابراج البیت" در مجاورت خانه خدا نیز جزو همین طرح بوده است. بواسطه اجرای این طرح در شهر مکه اماکن متبرکه و مقدسی چون محل تولد پیامبر اسلام (ص) و خانه حضرت خدیجه متأسفانه مورد تخریب واقع شده اند!

اقدامات توسعه گرایانه رژیم آل سعود در کشور عربستان نیز با انتقادات فراوانی همراه بوده است.

"عرفان العلوی" محقق بنیاد پژوهش های میراث اسلامی در مورد طرح توسعه مسجد النبی می گوید: «هیچکس نمی گوید مدینه به گسترش احتیاج ندارد اما برای این کار راههایی وجود دارد، مثلا می توان توسعه را طوری انجام داد که این اماکن باستانی اسلامی مورد محافظت قرار گیرند یا توسعه شامل آنها نشود.»

اینگونه اعمال افراط گرایانه، بخشی دیگر از خیانت ها و جنایات رژیم منحوس آل سعود در جهت زدودن و ویرانی آثار اسلامی از چهره شهرهای مقدسی چون مکه مکرمه و مدینه منوره بشمار می رود. پیشتر نیز وهابیون ماهیت پلید خویش را با تخریب بقعه مبارک ائمه بقیع و نیز سایر آثار شیعی در سراسر عربستان نشان داده اند.

دیدگاه شما