تازه های سایت

کد مطلب: 6189
7. دى 1391 - 6:41
پایگاه خبری گرو : مسئول نمايندگي صنعت و معدن نهاوند گفت: سالانه بيش از دو ميليون تن انواع سنگ‌هاي دولوميت براي تبديل به لاشه‌هاي ساختماني، لاشه‌هاي موزائيکي، لاشه‌هاي آهکي و آهک صنعتي در نهاوند استخراج مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، بيژن ترابيان با بيان اينکه در نهاوند 33 معدن فعال وجود دارد، اظهار داشت: 260 معدن در استان همدان داراي پروانه بهره برداري هستند که از اين تعداد 33 معدن متعلق به نهاوند است.

وي افزود: يکي از مهمترين موارد استعمال سنگ‌هاي دولوميت تهيه مواد اوليه شيشه‌سازي، ذوب آهن و فولادسازي بوده و شهرستان نهاوند محل تردد و حضور سرمايه‌گذاران اين صنايع اشتغال‌زا و مولد در کشور است

وي گفت: وجود معادن غني در شهرستان نهاوند از محورهاي مهم توسعه در اين شهرستان محسوب مي شود که بايد به طور جدي از سوي مسئولان مورد توجه قرار گيرد.

ترابيان گفت: 17 درصد مصالح ساختماني استان همدان در نهاوند توليد ميشود و اين در حالي است که 18 درصد سرمايه‌گذاري در بخش معدن استان همدان در نهاوند رخ داده است.

مسئول نمايندگي صنعت و معدن نهاوند افزود: تاکنون64 ميليارد تومان در بخش معدن در نهاوند توسط سرمايه‌گذاران سرمايه‌گذاري شده و هر سال نيز در حال افزايش است. وي با اشاره به اشتغال مستقيم براي يک هزار و 200 نفر در بخش معدن در نهاوند گفت: 30 درصد پودر دانه‌بندي از نوع سنگ‌هاي بادامي و نخودي و پودر شن استان همدان از نهاوند تامين مي‌شود.

دیدگاه شما