تازه های سایت

کد مطلب: 50008
11. خرداد 1401 - 7:07
قالیباف برای مراسم یادواره شهدای شهرستان نهاوند و شهید سلگی امروز در شهرستان نهاوندحضور می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، به گفته علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی حضور در مراسم یادواره شهدای نهاوند و شهید سردار حاج میرزا محمد سلگی و شرکت در شورای اداری شهرستان با حضور استاندار همدان به منظور حل مشکلات و موانع توسعه و پیشرفت نهاوند از جمله برنامه‌های سفر رئیس مجلس به شهرستان نهاوند است.

گرامیداشت یادو خاطره سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند امروز یازدهم خردادماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی  و مقامات استانی در نهاوند برگزار می‌شود.

در این مراسم به طور ویژه به نقش حاج میرزا محمد سلگی و کتاب خاطرات وی به نام "آب هرگز نمی میرد" پرداخته خواهد شد.

داستان کتاب آب هرگز نمی‌میرد فقط به چاپ ختم نشد بلکه مورد نظر و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت و بر این کتاب قلم تقریظ زدند و گفتند: سلام بر یاران حسین (ع) و سلام بر لشکر انصارالحسین همدان و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب و سلام بر شهید زنده میرزامحمد سُلگی و بر همسر با ایمان و صبور او،

میرزامحمد سلگی در نخستین روز فروردین سال ۱۳۳۵ در روستای هادی آباد بخش فیروزان نهاوند به دنیا آمد، درشهرستان نهاوند بزرگ شد.

سردار سلگی از اولین روز‌های جنگ در ۲۲ سالگی در جبهه‌ها حضور داشت، سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) و رئیس ستاد لشکر سپاه انصارالحسین (ع) شده بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ که براثر اصابت خمپاره  ازدو پا جانباز شد حضور داشت.

شهید سلگی بعد از پایان دفاع مقدس با دو پای مصنوعی خود دست از تلاش نکشید و در راه دفاع مقدس، حفظ آثار، نشر خاطرات و دلاوری‌های دفاع مقدس قدم برداشت.

سرانجام سردار رشید دوران دفاع مقدس میرزامحمد سلگی پس سالها دوران جانبازی در اثر مشکلات تنفسی ناشی ازحمله شیمیایی رژیم بعث عراق در روز ۱۴ فروردین ۹۹ به جمع یاران شهیدش پیوست.

در این مراسم از همسران سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال و تعداددیگری از ایثارگران و خانواده شهدا تجلیل می شود.

دیدگاه شما