تازه های سایت

کد مطلب: 40999
12. فروردين 1399 - 11:52
اولین مورد رسمی کرونا در ایتالیا در ۲۰ فوریه ۲۰۲۰/ اول اسفند ۱۳۹۸ ثبت شد: مردی ۳۸ ساله که در شهر کودونیو واقع در استان لمُباردی برای سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه کرد و تست کرونایش مثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از مشرق، عبدالله شهبازی مورخ و پژوهشگر تاریخ سیاسی معاصر طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود درباره علت شیوع و مرگ‌ومیر وسیع کرونایی در ایتالیا نوشت

آخرین آمار شیوع کروناویروس در ایتالیا (دوشنبه، ۳۰ مارس ۲۰۲۰/ ۱۱ فروردین ۱۳۹۹) به زودی، در ساعات آینده، به بالاتر از یکصد هزار بیمار می‌رسد. متوفیات ناشی از کرونا هم‌اکنون بیش از ده هزار نفر است و در صدر جدول جهانی جای دارد.

گزارش زیر از مجله تایم اطلاعات جالبی درباره شیوع کرونا در ایتالیا به دست می‌دهد. توضیح می‌دهد که چرا کرونا به این وسعت در ایتالیا شیوع یافت و میزان مرگ‌ومیر ناشی از آن چنین بالاست.

اولین مورد رسمی کرونا در ایتالیا در ۲۰ فوریه ۲۰۲۰/ اول اسفند ۱۳۹۸ ثبت شد: مردی ۳۸ ساله که در شهر کودونیو واقع در استان لمُباردی (شمال غربی ایتالیا، مجاور سوئیس) برای سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه کرد و تست کرونایش مثبت شد.

ولی سابقه ورود کرونا به شمال ایتالیا قبل‌ از کشف اولین مورد رسمی است. کرونا زمانی وارد لمُباردی شد که اوج شیوع بیماری‌های واگیر فصلی بود و به این دلیل بسیاری از مردم به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند. در زمستان ۲۰۲۰ به میزان غیرعادی مراجعه بیماران مبتلا به سرماخوردگی بیش از معمول هر ساله بود. بنظر می‌رسد ویروس کرونا به وسعت در میان مردم پخش می‌شد بدون اینکه علائم شدیدی از خود نشان دهد و شناسایی شود. به این ترتیب، تعداد زیادی از مردم مبتلا شدند و ناگهان مرگ‌ومیر آغاز شد.

علت عمده مرگ‌ومیر وسیع کرونایی در ایتالیا را میانگین سنی بالا می‌دانند که «پیرترین کشور اروپایی» است و تعداد زیادی از مردم آن ۶۵ ساله به بالا هستند.

محققین علت دیگر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را آلودگی شهرهای ایتالیا می‌دانند. از ۱۰۰ شهر اروپا که آلوده‌ترین بشمار می‌روند ۲۴ شهر در ایتالیا هستند. بنظر می‌رسد میان میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا و آلودگی هوا ارتباط نزدیک وجود دارد.

شیوع گسترده کرونا در سوئیس بطور عمده به دلیل همجواری آن با شمال ایتالیا، کانون شیوع کرونا، و تردد زیاد مردم میان دو کشور است.

دیدگاه شما