تازه های سایت

کد مطلب: 36760
19. بهمن 1397 - 12:19
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: با توجه به وجود 30 گونه پستاندار در ارتفاعات کوهستان گرین نهاوند این منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی صفی خانی با اعلام این خبر گفت: هدف از معرفی ارتفاعات گرین نهاوند به عنوان منطقه شکار ممنوع، بررسی وضعیت حفاظت و چشم انداز آینده است و در صورت نیاز این منطقه به عنوان یکی از مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست کشور ارتقا می یابد.

وی توضیح داد: گرین منطقه ای بکر و دست نخورده در قسمت جنوبی استان همدان است که در فاصله 6 کیلومتری شهر نهاوند قرار دارد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: این منطقه دارای سیمای کوهستانی با دره ها و پناهگاه های طبیعی فراوان، شرایط آبی مناسب و پوشش گیاهی مطلوب برای گونه های حیات وحش است و تنوع جانوری بالایی دارد.

صفی خانی بیان کرد: تاکنون بیش از هشت گونه پرنده و 30 گونه پستاندار در منطقه گرین نهاوند ثبت و گزارش مشاهده گونه های خاص از جمله خرس قهوه ای در این منطقه گزارش شده که در صورت تایید گزارش، به احیای مجدد زیستگاه اقدام می شود.

وی توضیح داد: منطقه گرین در صورت مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی ظرفیت تبدیل شدن به بهترین زیستگاه طبیعی را در استان دارد.

صفی خانی اظهار داشت: همچنین ممنوعیت شکار در 6 منطقه شکار ممنوع آبشینه، اکباتان، علوی، ملایر، آردوشان نهاوند و قهاوند همدان به مدت پنج سال و در تجرک به مدت سه سال تمدید شد.
 

دیدگاه شما