تازه های سایت

کد مطلب: 36168
25. آبان 1397 - 15:28
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: خانواده یک بیمار مرگ مغزی در شهرستان نهاوند با رضایت خود اعضای وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با اعلام این خبربه خبرنگار ما گفت: خانم طاهره ابوالفتحی بیمار ۶۱ساله ساکن روستای میلاب که با نشانه‌های سکته مغزی و سطح هوشیاری پایین به بیمارستان آیت الله علیمرادیان نهاوند مراجعه کرده بود، اقدامات اولیه درمانی برای احیای این بیمار انجام و در بخش آی سی یو بستری شد.

وی افزود: با قطعی شدن مرگ مغزی این بیمار، کارشناس رابط اهدا عضو بیمارستان آیت الله علیمرادیان پس از صحبت با خانواده وی رضایت خود را برای اهدا اعضای وی اعلام و شب گذشته به بیمارستان سینا تهران اعزام شد.

وی گفت: اعضای اهدا شده مرحومه شامل کبد و تمام نسوج قابل پیوند این بیمار به بانک اهدای اعضا منتقل شده و به بیماران نیازمند پیوند داده می‌شود.

دارابی ضمن تسلیت و تشکر از خانواده ابوالفتحی و تقدیر از اقدام ایثارگرانه و انسان دوستانه آنان گفت: غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت و جانکاه است اما اهدای اعضا به بیماران نیازمند معامله معنوی با خداوند متعال از اینگونه اقدامات از ایثار و فداکاری مکتب اهل بیت علیه السلام و آموزه های دینی سرچشمه می‌گیرد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه بر اساس فرموده خداوند در قران کریم نجات و جان بخشیدن یک انسان در واقع جان بخشیدن به تمامی انسانها است؛ اظهار داشت: با اهدای اعضای فرد متوفی به بیماران نیازمند، نامش در اذهان جامعه به نیکی ماندگار خواهد ماند.

دیدگاه شما