تازه های سایت

کد مطلب: 28213
17. آبان 1395 - 10:26
بخشدار مرکزی نهاوند از چاره‌اندیشی دهیار نهاوندی برای جلوگیری از قطع درختان روستای «طائمه» نهاوند خبر داد و گفت: ۱۷۳ درخت روستای طائمه نهاوند پلاک‌کوبی شدند.
به گزارش پایگاه خبری گرو، آیت صالحی با اعلام این خبر گفت: روستای «طائمه» در ۲۰ کیلومتری محور نهاوند - فیروزان قرارگرفته و این روستا دارای۷۰۰ نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه شغل اکثر اهالی این روستا کشاورزی و دامداری است، گفت: این روستا دارای دو نهر آب برای مصارف کشاورزی است که توسط جهاد کشاورزی نقشه‌برداری شده و به‌محض تخصیص اعتبار کانال‌کشی آن شروع خواهد شد.

بخشدار مرکزی نهاوند بابیان اینکه این روستا حدود ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد، افزود: ۱۰ حلقه چاه عمیق و ۵ استخر ذخیره آب کشاورزی برای آبیاری قطره‌ای، نیاز آب کشاورزی این منطقه را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به قطع درختان داخل معابر روستا درگذشته و احداث بنای ساختمانی و ساخت ساز گفت: خوشبختانه ازآن‌پس یوسف کاویانی دهیار این روستا ۱۷۳ درخت داخل معابر را پلاک دار کرده است.

صالحی بابیان اینکه هدف اصلی از اجرای این کار شناسنامه‌دار کردن درختان و جلوگیری از قطع درختان توسط افراد بوده است، گفت: از مهم‌ترین گونه‌های درخت موجود در این روستا که پلاک دار شده‌اند چنار، توت، زبان‌گنجشک است.

وی با اشاره به اینکه اسناد پلاکی این درختان در بخشداری مرکزی موجود است، تأکید کرد: حفظ محیط‌زیست و طبیعت یکی از بزرگ‌ترین هدایایی است که بشر می‌تواند به نسل‌های آینده خود تحویل دهد و همه ما باید در نگهداری از آن‌ها تلاش کنیم.

بخشدار مرکزی نهاوند افزود: این اقدام در روستاهای شهرستان نهاوند اقدام نویی است و روستای طائمه با بهره‌گیری از توانمندی جوانان خود اولین روستایی است که نسبت به پلاک دار کردن درختان اقدام کرده است.

 

قطع درختان

 

 

 

 

 

 

 

 

478625

دیدگاه شما