تازه های سایت

کد مطلب: 18729
11. ارديبهشت 1393 - 9:16
پایگاه خبری گرو: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند گفت: در ارزیابیهای به عمل آمده از عملکرد کارشناسان حوزه سلامت آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان ،کارشناسی سلامت و بهداشت این اداره موفق به کسب رتبه اول استان شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جمشید ذکایی افزود: در ارزیابیهای صورت گرفته که به مناسبت هفته سلامت از سوی اداره بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بر اساس شاخصهای حوزه سلامت در سطح مدارس انجام گرفت این شهرستان توانست با کسب امتیازات مکتسبه رتبه برتر را کسب کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهادی فرهنگ ساز در زمینه های سلامتی و بهداشت از نقش اثر گذاری برخوردار است که می تواند فرهنگ بهداشت و سلامتی را در بین دانش آموزان و خانواده ها نهادینه سازد.

وی گفت:از جمله اقدامات خوبی که در این راستا طی سالیان گذشته صورت گرفت بحث ایجاد مدرسه مروج سلامت با همکاری مرکز بهداشت شهرستان بوده است که در این زمینه 54 مدرسه مروج سلامت تشکیل و شاخصهای بهداشت و سلامتی در طول سال در آن پیگیری شده است.

وی گفت: در زمینه تشکیل مدارس مروج سلامت شهرستان نهاوند بیشترین تعداد مدارس را در سطح شهرستانها تشکیل داده و مشارکت دانش آموزان را در زمینه بهداشت جلب نموده است.

ذکایی ساماندهی مراقبین سلامت را از دیگر شاخصهای ارزیابی این اداره ذکر کرد و گفت: به منظور نظارت بر طرحهای بهداشتی مدارس طرح مراقبین سلامت در هشت آموزشگاه به اجرا در آمده که با توجه به تعداد کم مربیان بهداشت موفقیت خوبی در این زمینه بدست آمده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این اداره دارای سه مربی بهداشت تمام وقت می باشد لذا به منظور پیگیری مسائل بهداشتی مدارس در هر آموزشگاه یک نفر از کادر مدرسه به عنوان رابط بهداشت با این اداره همکاری میکند و مسائل مربوط به سلامتی و بهداشت را بررسی می کند

دیدگاه شما