تازه های سایت

کد مطلب: 38648
20. شهريور 1398 - 8:33
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی در جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید نهاوند گفت : توجه به توسعه زیرساخت های سینمایی از وظایف و مسئولیت های سازمان سینمایی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی در جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید نهاوند که با حضور معاون ، شهردار و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر نهاوند ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نهاوند در شهرداری نهاوند برگزار شد ، عنوان کرد :

* توجه به توسعه زیرساخت های سینمایی از وظایف و مسئولیت های سازمان سینمایی است.

* صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی هزینه نیست ، سرمایه گذاری است.

* در راستای شعار ایران ، تهران نیست ؛ سازمان سینمایی حضور جدی تری در استان ها خواهد داشت.

* با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی ، بخش خصوصی ، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها ، شهرداریها و سازمان شهرداریهای کشور ، توسعه زیر ساخت های سینمای و افزایش سالن های سینما در کشور شتاب گرفته است.

* با استقبال شهرداریها برای احداث سینما در شهرهای فاقد سالن سینما مواجه هستیم و تا امروز تفام نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۱۸ شهر در ۱۸ استان کشور با ظرفیت ۶۰ سالن امضا شده است.

* پردیس سینمایی امید در راستای برقراری عدالت فرهنگی و کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها احداث می شود.

* تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی می باشد.

* یک میلیارد و دویست میلیون تومان (۷۰۰ میلیون سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون سازمان شهرداری ها و دهداری های کشور) از اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید نهاوند پرداخت می شود.

* پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری ، تاسیسات ، سالن ، پرده ، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم ، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی ، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.

* پردیس سینمایی امید نهاوند در استان همدان با ۳ سالن و پیش بینی ۵۰۰ صندلی در خیابان آزادگان - میدان مرکزی شهر نهاوند با محوریت شهرداری نهاوند احداث خواهد شد.

* در حال حاضر به ازای هر ۱۳۴۰۰۰ نفر یک سالن سینما در کشور وجود دارد و استان همدان با یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت ، برای رسیدن به سرانه هر ۱۰۰ هزار نفر یک سالن سینما ، ظرفیت ایجاد حداقل تا ۲۰ سالن سینما را دارد.

* در حال حاضر ۲۵۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۶۰ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداریها در سطح کشور در حال احداث است.

* شهرداریها می توانند از مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره برداری پردیس سینمایی امید استفاده کنند.

* هر سالن سینما بطور مستقیم ظرفیت ایجاد ۵ شغل را دارد.

* هزینه احداث سینما بدون احتساب زمین و به ازای هر صندلی حدود ۱۵ میلیون تومان است.

دیدگاه شما