تازه های سایت

کد مطلب: 10512
8. خرداد 1392 - 8:46
پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند : رئیس اداره اوقاف شهرستان نهاوند با تاكيد بر اينكه مردم بايد نتايج وقف را حس كنند، از ایجاد باغ رستوران وقفی در نهاوند خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت الاسلام مرتضي عزيزي با بیان اینکه حس ثمره وقف مي تواند در  اشاعه فرهنگ آن نيز تاثيرگذار باشد، اظهار داشت: از شاخص ترين موقوفات شهرستان نهاوند مي توان به موقوفه مرحوم سيد يدالله فاطمي مربوط به 70 سال قبل و محمد حسين زمانيان كه شامل 10 هزار متر مربع زمين كشاورزي است و باغ ميوه 16 هزار مترمربعي حاج رحيم سالكي اشاره كرد.

وقف ساختماني براي دانش آموزان بي بضاعت

وي ادامه داد: يكي از واقفين نيز در اين شهرستان ساختمان 600 متر مربعي را براي تحصيل دانش آموزان بي بضاعت وقف كرده و تمام تلاش ما در اين است كه بتوانيم علاوه بر احيای موقوفات باعث در آمدزايي آن و عمل به نيت واقف باشيم.

وي اذعان داشت: از زمان حضورم در اين اداره، درآمدها از طریق وقف 100 درصد افزايش يافته است.

وي با تاكيد بر اينكه بيشترين درآمد موقوفات در اين شهرستان از بقاع تامين مي شود، ادامه داد: در شهرستان نهاوند 24 امامزاده وجود دارد كه از شاخص ترين آنها مي توان به امامزاده شاهزاده محمد(ع) اشاره كرد.

75 موقوفه در اين شهرستان وجود دارد

عزيزي با بیان اینکه 75 موقوفه در شهرستان نهاوند وجود دارد، گفت: اداره اوقاف مكلف به اجراي نيات واقفين است و مردم نيز بايد به نيت واقف آگاهي يابند تا همراهي لازم را براي بهره برداري از آن با ما داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه خود همه اموالش را وقف كرده، بيان داشت: يكي از مشكلات ما در تعدادي از موقوفات نهاوند اين است كه با توجه به اينكه فردي كه سرقفلي به او فروخته شده از دنيا رفته و اجاره موقوفه نيز قابل تغيير نيست.

رئيس اداره اوقاف شهرستان نهاوند ادامه داد: برخي از زمين هاي وقفي نيز در دوران اصلاحات اراضي در رژيم شاه به زارعان فروخته شده و آنان نيز با باطل اعلام شدن سندشان در 1363 دچار خسارت مالي شده اند.

لزوم فرهنگ سازي وقف هاي جديد

وي اظهار داشت: مردم گرچه به وقف هاي جديد روی آورده اند اما بايد در راه اشاعه آن بيش از پيش توسط رسانه ها فرهنگ سازي شود.

وي با تاكيد براينكه هر چه سريعتر در حال صدور اسناد مالكيت موقوفات شهرستان هستيم تا از دست زمين خواران در امان بماند، عنوان كرد: برخي از اجاره نشينان موقوفات در اين شهرستان 27 سال است كه اجاره نامه خود را تمديد نكرده اند.

وي اذعان داشت: تفاهم نامه اي را نيز با  اداره منابع طبيعي به امضاء رسانديم تا وضعيت تعارض موقوفات با منابع طبيعي مشخص شود.

وي با اشاره به اينكه در راستاي بهره وري اقتصادي در صدد هستيم كه هفت هزار متر مربع از موقوفات را به بخش تجاري و مسكوني اختصاص دهيم، گفت: باغي نيز به وسعت 12 هزار مترمربع تبديل به باغ رستوران خواهد شد كه به دنبال مصوبه تغيير كاربري آن هستيم.

عزيزي با اشاره با متفاوت بودن حماسه مدنظر رهبري در سال جاري با ديگر موارد مشابهه آن، بيان داشت: همه مردم ايران بايد پرشور در انتخابات شركت كنند.

وي با برشمردن دلايل احتمالي كم شور بودن مردم براي شركت در انتخابات گفت: انتخابات در زماني برگزار مي شود كه دانش آموزان و دانشجويان همه در فصل امتحانات قرار دارند واين خود در اين عدم علاقه تاثير دارد.

وي با اشاره به اينكه  كانديدهاي رياست جمهوري در اين مقطع در حال سنجش يكديگر هستند، بيان داشت: هنوز مردم فرد مورد نظر خود را انتخاب نكرده اند اما احتمالا تا هفته آينده انتخاب نهايي خود را خواهند داشت.

رييس اداره اوقاف شهرستان نهاوند ادامه داد: در تمامي  بقاعي كه زير نظر اين اداره فعاليت مي كنند در صدد ايجاد  شور و نشاط براي خلق حماسه سياسي مدنظر رهبري بدون حمايت از كانديدايي خاصي هستيم.

رد صلاحيت ده كانديداي شوراي شهر و روستا در نهاوند

وي كه مسئوليت نظارت بر انتخابات در شهرستان نهاوند را نيز برعهده دارد با تاكيد براينكه هيچ يك از كانديدهاي شوراي شهر و روستا حق تبليغ در بقاع را ندارند، در پايان گفت: در اين شهرستان 82 نفر براي انتخابات شوراها كانديدا شده بودند كه از اين تعداد 10 نفر رد صلاحيت شدند./مهر

دیدگاه شما