تازه های سایت

کد مطلب: 10144
28. ارديبهشت 1392 - 8:39
پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند اعلام کرد: در دوسال گذشته سه هزارکارت شناسایی برای صنعت گران نهاوند صادر شده است.

 علی جعفری ظهر جمعه در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان نهاوند در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: در هفته میراث فرهنگی، در صورت تأمین اعتبار، سمیناری ویژه دهیاران و شوراهای روستاها که حافظان میراث فرهنگی در روستاها هستند، برگزار می‌شود.

جعفری افزود: در سال گذشته بیش از 600 مسجد و بقا متبرکه در کشور مورد مرمت و باسازی قرار گرفت که از این تعداد پنج مسجد و بقا متبرکه متعلق به شهرستان نهاوند بود.

وی گفت: بازدید موزه‌ها در روز 27 اردیبهشت را رایگان دانست و افزود: موزه مردم‌شناسی در حمام حاج‌ آقا تراب و موزه مشاهیر در منزل شهید قدوسی دو موزه‌ای است که بازدید از این دو موزه، در این هفته برای عموم رایگان است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از آغاز کار اجرایی موزه باستان‌شناسی در هفته‌ میراث فرهنگی خبر داد و بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته، موزه باستان‌شناسی در هفته میراث فرهنگی کار خود را آغاز می‌کند.

علی جعفری ادامه داد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صنعت گران حوزه صنایع دستی نهاوند اعطا شده است و در 14 رشته کلاسهای آموزشی صنایع دستی با حضور 280 نفر در سطح شهرستان نهاوند برگزار شد.

جعفری اظهار داشت: حصار کشی تپه باستانی گیان با اعتبار 90 میلیون تومان، گمانه زنی و تعیین تپه تاریخی شریف اباد، و گانه زنی و کاوش معبد لائودیسه از دیگر کارهای میراث فرهنگی نهاوند در سال گذشته بوده است.

وی گفت: با تحویل ساختمان شورای شهر نهاوند سعی می‌کنیم مرمت این ساختمان را برای موزه باستان‌شناسی آغاز کنیم؛ همچنین با انتقال آثار و اشیاء بدون منع قانونی مربوط به نهاوند از سایر شهرها به

نهاوند، موزه باستان‌شناسی نهاوند ایجاد می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  شهرستان نهاوند در پایان اعلام کرد: تاکنون هشت هزار مورد آثار تاریخی و باستانی مربوط به نهاوند شناسایی شده که بازگشت این آثار ارزشمند به موزه نهاوند می تواند این موزه را به یکی از مهمترین موزه های غرب کشور تبدیل کند./مهر

دیدگاه شما