تازه های سایت

کد مطلب: 10076
26. ارديبهشت 1392 - 9:12
پایگاه خبری گرو : معاون عمرانی استاندار همدان گفت: گلزار شهدای نهاوند تنها شهرستانی است که هنوز بیشترین مزار شهدای ساماندهی نشده را دارد لذا باید در اولویت ساماندهی قرار گیرد.
خبرگزاری فارس: ساماندهی گلزار شهدای نهاوند در اولویت قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری گرو ، خسرو سامری در جلسه ساماندهی گلزار شهدای استان همدان اظهار کرد: ما در هر لحظه نیاز داریم که با یادآوری حماسه شهدا به خودمان تلنگری بزنیم که هنوز این حماسه ادامه دارد و ما بعد از شهدا مسئولیت سنگین‌تری را به عهده داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با نزدیک شدن به ایام انتخابات بودجه خاص دهیاری‌ها بعد از انتخابات به دست دستگاه‌های اجرایی می‌رسد، اضافه کرد: فرمانداران شهرستان‌ها به دهیاری‌ها اعلام کنند که تا سه مزار در هر روستا که باقی مانده و ساماندهی نشده را ساماندهی کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به ساماندهی مزار شهدای گمنام در استان افزود: دستگاه‌های مرتبط بازرسی و کنترل نهایی از قسمت‌هایی که شهدای گمنام دفن شده‌اند را در دستور کار داشته باشند و هر جا که مشکلی هست اقدام به برطرف کردن مشکل در خصوص ساماندهی مزار شهدای گمنام کنند.

وی با تأکید بر ساماندهی گلزار شهدای گمنام در تپه ابوذر تصریح کرد: شهرداری در خصوص ساماندهی گلزار شهدای گمنام تپه ابوذر موظف است تا در نخستین فرصت این مزار‌ها را ساماندهی کرده و تحویل دهد.

سامری به نگهداری مزار شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: برای نگهداری مزار شهدایی که در مکان‌های عمومی دفن شدند باید با همکاری بنیاد حفظ آثار و چند نماینده از بنیاد شهید و فرمانداری شهرستان‌ها به صورت هیئت امنایی تشکیل جلسه داد و در خصوص نگهداری این مزار‌ها نتیجه نهایی را گرفت و به کارگروه استانداری اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: نگهداری مزار شهدا در بخش روستایی به دهیاری‌ها و بنیاد مسکن واگذار شده و در شهر‌ها نیز شهرداری این وظیفه را انجام می‌دهد که البته این به غیر از شهر همدان بوده چون به صورت وقفی است.

معاون عمرانی استاندار همدان تأکید کرد: برای هر مزار 4 میلیون و 200 هزار تومان اختصاص یافته که این رقم در بحث ساماندهی گلزار شهدا بوده است.

وی در پایان در خصوص گلزار شهدای نهاوند گفت: گلزار شهدای نهاوند تنها شهرستانی است که هنوز بیشترین مزار شهدای ساماندهی نشده را دارد و باید در اولویت ساماندهی قرار بگیرد.

دیدگاه شما