تازه های سایت

کد مطلب: 57312
23. مهر 1403 - 8:57
پایان ماموریت ‌۴۳ ساله حجت الاسلام مغیثی در نهاوند
امام جمعه سابق شهر طبس به نهاوند خواهد آمد
پس از ۴۳ سال فعالیت و‌ مجاهدت حجت الاسلام والمسلمین مغیثی به عنوان امام جمعه نهاوند این هفته خطیب جدید نماز جمعه نهاوند‌ معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند پس از ۴۳ سال مردم‌داری، اخلاق مداری، ساده‌زیستی و ایراد خطبه در نماز جمعه نهاوند با تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور جای خود را به امام‌جمعه سابق طبس خواهد داد.

حجت الاسلام مغیثی جمعه هفته قبل آخرین امامت جمعه خود را با حضور در نماز جمعه این شهر اقامه کرد و نماز جمعه این هفته به امامت امام جمعه جدید نهاوند اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام مغیثی به عنوان امام جمعه نهاوند پس از ۴۳ سال مجاهدت و تلاش و خدمتگذاری در مسئولیت نماز جمعه نهاوند، این هفته در آخرین نماز جمعه خود از مردم شهرستان نهاوند خداحافظی کرد.

حکم انتصاب حجت‌الاسلام مغیثی از طرف حضرت امام خمینی (ره) برای امامت جمعه شهر نهاوند پس از شهادت آیت‌ الله حیدری اولین امام‌ جمعه نهاوند صادر شد.

نخستین امام‌ جمعه شهر نهاوند شهید آیت‌الله حیدری بود که هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید و در ۲۷ فروردین سال ۱۳۶۱ نخستین خطبه نماز جمعه توسط حجت الاسلام مغیثی ایراد شد.

حجت الاسلام‌مغیثی در آخرین خطبه نماز جمعه نهاوند ضمن خداحافظی با مردم‌ نهاوند گفت: به من پیشنهاد داده شده به قم و همدان داده شد ولی به شما قول می‌دهم در نهاوند می‌مانم چون دوستان و خاطرات خوبی از نهاوند داریم.

وی اظهار داشت: در این ۴۳ سال حدود پنج هزار خطبه خواندم من را ببخشید از حضور مردم نهاوند تشکر می‌کنم

حجت الاسلام‌ مغیثی افزود: به عنوان سرباز ولایت افتخار می‌کنم که در طول این چهار دهه در سنگر نماز جمعه در خدمت مردم بودم و از حجت الاسلام محمدی امام‌ جمعه جدید نهاوند هم تشکر می‌کنم و برای وی عنوان امام جمعه جدید نهاوند آرزوی موفقیت دارم.

وی گفت: از همه مردم نهاوند درخواست دارم در نماز جمعه حضور فعال داشته باشند و من خودم هم هر وقت در نهاوند باشم حتما در نماز جمعه شرکت‌ می‌کنم.

بر این اساس جمعه این هفته نماز جمعه در شهرستان نهاوند توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی اقامه خواهد شد که وی به مدت ۷ سال به عنوان امام جمعه در شهر طبس خدمت کردند و اکنون به شهر نهاوند خواهند آمد.

امام‌جمعه جدید نهاوند متولد سال ۱۳۴۸ در شهرستان سبزوار است و در سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه سبزوار و در سال ۱۳۶۷ وارد حوزه علمیه قم شد و از سال ۱۳۸۱ به مدت پنج سال به عنوان امام جمعه ارزوئیه کرمان و سپس یازده سال به عنوان امام جمعه قروه در جزین همدان و سپس قریب به هفت سال به عنوان امام جمعه طبس فعالیت کرده است.

وی حدود ۱۵ ماه سابقه حضور در جبهه و ۱۸ سال سابقه تدریس در دانشگاه در رشته روانشناسی و ۱۵ سال نیز سابقه تدریس در حوزه علمیه در ادبیات و فقه و اصول و منطق و… را دارد.

نزدیک به ۳۵ سال سابقه تبلیغی در استان‌های مختلف و حدود ۱۲ سال سابقه کار با صالحین و ده سال مسئول مجمع بسیج در شهرهای رزن و طبس را بر عهده داشته است و حدود ۲۲ سال سابقه کارهای فرهنگی و تبلیغی و حضور در مدارس و دانشگاه‌ها با عنوان گفتمان‌های دینی و پرسش و پاسخ را انجام داده است.

انتهای خبر/

دیدگاه شما