تازه های سایت

کد مطلب: 9918
21. ارديبهشت 1392 - 8:36
پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند : مدیر برق‌رسانی شهرستان نهاوند گفت:‌ بیش از 10 درصد مصرف برق شهرستان نهاوند توسط ادارات و دستگاه‌های دولتی در این شهرستان مصرف می‌شود.
خبرگزاری فارس: 10 درصد برق نهاوند صرف ادارات و دستگاه‌های دولتی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علی فاضلی در جمع مدیران ادارات شهرستان نهاوند اظهار کرد: مصرف بهینه انرژی موجب قطع وابستگی در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت الگوی مصرف افزود:‌ در ستاد مدیریت مصرف برق اسامی دستگاه‌هایی که بیشترین مصرف انرژی به ویژه برق را دارند اعلام و طی نامه‌ای محرمانه به آنها ابلاغ خواهد شد.

مدیر برق‌رسانی نهاوند با اشاره به اینکه در سطح شهرستان نهاوند بیش از 64 هزار مشترک برق وجود دارد، بیان داشت: این تعداد مشترک سالانه بیش از 66 هزار مگاوات برق مصرف می‌کنند.

فرماندار نهاوند نیز در ادامه این نشست از معرفی دستگاه‌ها و اداراتی که کمترین میزان مصرف انرژی به ویژه برق را دارند خبر داد و گفت: مدیران این دستگاه‌ها مورد تشویق قرار می‌گیرند.

مجتبی مولوی با اشاره به اینکه در روستاهای نهاوند بیش از یک هزار حلقه چاه مکانیکی عمیق و نیمه‌عمیق وجود دارد، افزود: این تعداد سالانه بیش از 35 درصد از مصرف برق شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با مصرف شهرستان بسیار بالا است و باید توسط کارشناسان مربوطه با دعوت از کشاورزان و تشکیل جلسات توجیهی و کارگاه‌های آموزشی کشاورزان را مجاب کرد تا در کاهش مصرف برق نهایت دقت را داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت مقابله با سرقت کابل‌های انتقال برق به ویژه در محورهای خارج از شهر و داخل باغات این شهرستان بیان داشت:‌ توسط مدیریت برق شهرستان اقدام به تعویض کابل‌های قدیمی شده که در این رابطه تاکنون بیش از 20 کیلومتر کابل خودنگهدار نصب شده که گام مهمی در جلوگیری از سرقت کابل‌ها است.

فرماندار نهاوند عنوان کرد:‌ اگر شهروندان، کشاورزان، صنعتگران و افرادی که مصرف برق دارند، سعی کنند الگوی مصرف را در ساعات اوج مصرف رعایت کنند امسال خاموشی برق نخواهیم داشت.

وی تأمین انرژی به ویژه آب، گاز، بنزین، گازوئیل و برق را مستلزم هزینه‌های فراوان توسط دولت دانست و خاطرنشان کرد: ‌از آن جایی که برای تأمین انرژی از هزینه‌های بیت‌المال مصرف می‌شود بنابراین هر یک از ما وظیفه داریم در راستای کاهش مصرف انرژی، نهایت دقت و وسواس را داشته باشیم.

دیدگاه شما