تازه های سایت

کد مطلب: 9703
14. ارديبهشت 1392 - 8:54
پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند : رئیس ستاد مهر ماندگار کشور گفت: سد گرین با توجه به اینکه در کل مجموعه فقط 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در عملیات اجرایی ضعیف است.
خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی سد گرین نهاوند ضعیف است

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علی‌اکبر محرابیان در سفر یک روزه خود به همدان از پروژه احداث سد گرین نهاوند بازدید به عمل آورد و با بیان اینکه عملیات اجرایی سد گرین ضعیف است، اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که در کارگاه مشاهده می‌شود کار حفاری تونل سد ضعیف و از برنامه زمان‌بندی عقب است.

وی ادامه داد: طول تونل سد یک هزار متر است که تاکنون فقط 300 متر حفاری شده و این حفاری با روش سنتی و در هفته هفت را حفاری کردند و این روند کار نشان از ضعف و عقب افتادن طرح از زمانبندی اجرا است.

دستیار ویژه رئیس جمهور افزود: برای دسترسی به سد که به طول پنج کیلومتر است تاکنون بیش از 640 هزار متر مکعب خاکبرداری شده و احداث جاده دسترسی با 54 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 400 میلیون تومان برای ادامه اجرای سد گرین در نظر گرفته شد، تصریح کرد: از این میزان اعتبارات مبلغ 8 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل اعتبارت استانی و ملی اختصاص یافته است.

*سد گرین 6.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

همچنین در ادامه این بازدید ایوب طریقتی‌تابش مدیر پروژه سد گرین نهاوند با بیان اینکه طرح سد در کل مجموعه فقط 6.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: حجم آب ذخیره شده در سد 40 میلیون متر مکعب خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تکمیل و بهره‌برداری از سد به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

*بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محرابیان در ادامه سفر خود به نهاوند از بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند نیز بازدید به عمل آورد و با روند اجرای این طرح بیشتر آشنا شد.

در حاشیه این بازدید غلامرضا سقندلی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه طرح ساخت این بیمارستان از سال 88 آغاز شده اظهار داشت: در سال 91 بیش از 3 میلیارد تومان به این پروژه اعتبار اختصاص یافت.

وی ادامه داد: برای تکمیل و افتتاح بیمارستان فقط در بخش ساختمان بدون تجهیزات به 16 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

سقندلی در پایان ابراز داشت: در سال جاری از 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار فقط یک میلیارد و 100 میلیون تومان اختصاص یافته است.

دیدگاه شما