تازه های سایت

کد مطلب: 9479
6. ارديبهشت 1392 - 0:19

پایگاه خبری گرو ، اخبار نهاوند : فرماندار شهرستان نهاوند گفت: 125 هزار و 690 نفر در نهاوند واجد شرایط رأی دادن در انتخابات پیش‌رو هستند.

خبرگزاری فارس: 125 هزار و 690 نفر در نهاوند واجد شرایط رأی دادن هستند

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی انتخابات را بالاترین مظهر سیاسی در کشور دانست و اظهار داشت: حماسه سیاسی زمینه‌ساز تحقق حماسه اقتصادی نیز خواهد شد.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم ولایتمدار و فهیم شهرستان نهاوند در تمام انتخابات افزود: از آنجایی که مردم این شهرستان بیش از 85 درصد در انتخابات ریاست جمهوری دهم فعال بودند، این میزان این شهرستان را در سطح استان نمونه کرد.

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد بیش از 222 شعبه اخذ رأی در نهاوند بیان داشت: امسال برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهر نهاوند 82 نفر، در شهر گیان 28 نفر، در شهر فیروزان 20 نفر و در شهر برزول 12 نفر کاندیدا شدند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شهرستان نهاوند طبق سرشماری سال 90 تعداد 181 هزار و 711 نفر است، ابراز داشت: افراد واجد شرایط به احتساب 18 سال تمام تا تاریخ 24 خرداد سال 92 است که از این تعداد 125 هزار و 690 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

مولوی با اشاره به وجود 168 روستای دارای سکنه در نهاوند گفت: در 151 روستا که جمعیت بالای 20 خانوار یا 100 نفر به بالا دارند، انتخابات شوراهای اسلامی برگزار می‌شود و در 168 روستای دارای سکنه انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که در ایام انتخابات عشایر به نهاوند کوچ کرده‌اند و در مناطق مختلف این شهرستان ساکن شده‌اند، در مناطقی که عشایر به حد نصاب 20 خانوار برسند، می‌توانند افرادی را به عنوان کاندیداهای شوراهای اسلامی معرفی کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند از ثبت‌نام بیش از 905 نفر به عنوان داوطلبان این دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها در شهرستان نهاوند خبر داد و ابراز داشت: در مجموع 803 نفر به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

وی در پایان افزود: هیچ یک از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهاوند که در مناصب دولتی فعالیت دارند، حق ندارند که از امکانات دولتی علیه یا له دیگری استفاده کنند.

دیدگاه شما