تازه های سایت

کد مطلب: 7784
6. اسفند 1391 - 17:10
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو ، فرماندار نهاوند گفت: به منظور ارائه خدمات لازم به مسافران نوروزی مدیران ادارات تمامی سعی و تلاش خود را به كار گیرند تا تسهیلات مورد نیاز آنان را فراهم سازند .

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی در اولین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نهاوند در محل فرمانداری افزود: شهرستان نهاوند یكی از شهرستانهایی است كه از موقعیت ارتباطی مناسبی برخوردار بوده و تردد زیاد مسافران غرب كشور از آن صورت می گیرد لذا ادارات و دستگاهها آمادگی لازم را برای ارائه خدمات مورد نیاز داشته باشند .

وی افزود: مدیران ادارات باید در عرصه خدمت رسانی كوشا بوده و از هیچ گونه اقدامی در این راستا دریغ نورزند تا بتوانند رضایت خاطر مسافران و مردم را جلب نمایند.

وی با تاكید بر اهمیت و نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات و همچنین ایجاد جاذبه های لازم برای مسافران افزود: یكی از مهمترین كمیته های ستاد تسهیلات سفرهای نورورزی كمیته خدمات شهری است زیرا مسافران در بدو ورود به مركز شهر می شوند و چهره اولیه شهر می تواند در جذب آنان موثر تر باشد .

وی افزود: متاسفانه مدخلهای ورودی و خروجی نهاوند منظر خوبی نداشته و وجود زباله های شهری و یا وسایل اسقاطی منظره آن را زشت كرده است كه در این زمینه لازم است مدیریت شهری نسبت به ساماندهی ورودی و خروجیها اقدام كرده و فضا سازیهای لازم و مناسب را روی آنها انجام دهند .

وی افزود: علاوه بر این لازم است شهرداری به بحث سد معبر به ویژه در روزهای پایانی سال به طور جدی توجه كرده و آنرا ساماندهی نماید و اداره بهزیستی نیز نسبت به جمع آوری متكدیان اقدام لازم را به عمل آورد.

مولوی بر اطلاع رسانی لازم جهت معرفی شهرستان به مسافران تاكید كرد و افزود: با توجه به اینكه ورود مسافران می تواند فرصت خوبی برای معرفی شهرستان باشد لازم است كه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همكاری میراث فرهنگی و هلال احمر بروشورهای زیبایی را تهیه نموده و در ورودیهای شهر بین مسافران توزیع نمایند .

وی با تاكید بر لزوم نظارت بر پایانه های مسافربری گفت: به منظور رفاه حال مسافران لازم است اداره پایانه ها نظارت جدی را بر كرا تعاونی های مسافربری به عمل آوره و سعی شود كه مسافرتها خارج از سیستم حمل و نقل صورت نگیرد .

وی همچنین بر رفع نقص احتمالی عابر بانكها افزود: با توجه به اینكه مردم و به ویژه مسافران در روزهای تعطیل سال جدید به پول نقد احتیاج زیادی دارند لذا لازم است كه مشكلات عابر بانكها بر طرف شود و بانكها حتما كشیكهای بعد از ظهر خود را در ایام نوروز فعال كنند .

وی افزود: علاوه بر اینها دستگاههای خدمات رسان مانند شركتهای آب و برق و گاز مدیریت لازم را به عمل آورند تا در ایام نوروز قطع برق و یا آب وجود نداشته باشد و یا به حد اقل كاهش یابد .

فرماندار نهاوند گفت: با توجه به اینكه مردم و مسافران در ایام تعطیلات از سراب گیان استفاده می نمایند لذا لازم است كه زمینه رفاه آنان به لحاظ امنیتی و یا بهداشتی فراهم شود .

وی بر فعال شدن اماكن زیارتی و امام زاده ها در ایان نوروز تاكید كرد و گفت: با توجه به اینكه شهرستان نهاوند از اماكن زیارتی و همچنین امامزاده های مشهوری برخوردار است كه می تواند نقش فرهنگی اثر گذاریداشته باشد لذابا همكاری ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی برنامه ریزیهای لازم بعمل آید تا مردم بتوانند از ظرفیت این اماكن استفاده ببرند .

وی دربر ضرورت فعال شدن مراكز بهداشتی و درمانی تاكید كرد و افزود: با توجه به اهمیت و نقش بهداشت در ایام نوروز لازم است كه بیمارستانها ، درمانگاهها و داروخانه ها با امكانات لازم فعال شوند و مراكز بهداشتی نظارت های لازم را بر اماكن و اغذیه فروشیها به صورت جدی اعمال كنند .

وی همچنین از اداره بازرگانی و مجمع امور صنفی در خواست كرد به منظور كنترل و تنظیم بازار نظارت جدی را بر اصناف به عمل آورده و با سوء استفاده كنندگان برخورد جدی داشته باشند ./ایرنا

دیدگاه شما