تازه های سایت

کد مطلب: 6888
30. دى 1391 - 9:43
پایگاه خبری گرو : مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: در راستای اجرای مقررات و ضوابط قانونی از ابتدای سال تاکنون به 41 واحد آلاینده هوا در همدان اخطاریه قانونی داده شد.

 

خبرگزاری فارس: 41 واحد آلاینده هوا در همدان اخطاریه قانونی گرفتند

قربانعلی محمدپور امروز در حاشیه بازدید از واحد تولید سیمان نهاوند با اشاره به عملکرد این سازمان در زمینه وضعیت آلودگی واحدهای تولیدی، معدنی و خدماتی اظهار کرد: در راستای اجرای  مقررات و ضوابط قانونی از ابتدای سال تاکنون به 41 واحد آلاینده هوا از قبیل مرغداری، چرمسازی، آسفالت، کشتارگاه، سنگ‌بری، سنگ‌کوبی، تولید قارچ، پمپ بنزین، سیلیس کوبی، تولید بتن، تولید سفال، تولید پرایمر و قیر، شن و ماسه، کارگاه چوب‌بری، اسقاط خودرو اخطاریه قانونی داده شده است.

وی افزود: هشت واحد آلاینده هوا نیز به اتهام آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی در شهرستان‌های ملایر و همدان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان داشت: واحدهای معرفی شده به مراجع قضایی شامل سیلیس کوبی، آسفالت، ذوب‌آهن و شن و ماسه هستند.

وی با بیان اینکه 9 واحد آلاینده هوا نیز به دلیل عدم خود اظهاری وضعیت آلایندگی طبق بند «ب» ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه، به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شدند، عنوان کرد: این واحدها در مجموع به27 میلیارد و 500 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

محمدپور تصریح کرد: در این راستا تعداد شش واحد آلاینده هوا نیز حسب احکام صادره از مراجع ذیصلاح قضایی به تعطیلی واحد، جریمه متصدیان و تحمل حبس از یکسال تا سه ماه و یک روز محکوم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 11 واحد آلاینده هوا شامل سیمان، آسفالت، سنگ‌کوبی، واحدهای آلاینده محیط زیست نیز به امور مالیاتی استان معرفی شده‌اند و 9 واحد آلاینده هوا متعلق به دوره‌های آلایندگی ( فصول اول و سوم امسال) از لیست صنایع و واحدهای آلاینده خارج شده‌اند.

کارخانه سیمان نهاوند به منظور تولید سیمان خاکستری پرتلند تیپ 2 در زمینی به مساحت 170 هکتار در اراضی روستای نثار بخش مرکزی شهرستان نهاوند واقع شده است.

این شرکت در حال حاضر دارای سیستم‌های کنترل آلودگی هوا (الکتروفیلتر)، سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی و فضای سبز بوده و در راستای حفظ محیط زیست و اجرای بند ب ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه اقدام به عقد قرارداد با آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست برای آنالیز خروجی‌های دودکش و تصفیه‌خانه کرده و با شرکت مشاور مدیریت پسماند در راستای بررسی کمی و کیفی پسماندهای تولیدی مذاکرات اولیه را به انجام رسانده و تکمیل فرم عملیات اجرایی مدیریت پسماند در دستور کار شرکت قرار دارد.

این شرکت به عنوان یکی از نمایندگان صنایع استان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران حضور داشت.

دیدگاه شما