تازه های سایت

کد مطلب: 6852
26. دى 1391 - 7:34
پایگاه خبری گرو : لانس آرمسترانگ در یک مصاحبه به استفاده از داروهای نیروزا در دوران فعالیت حرفه ای خود اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیویورک تایمز، دو فرد آگاه از جریان مصاحبه از اعتراف آرمسترانگ خبر دادند. مصاحبه آرمسترانگ با ˈاوپرا وینفریˈ که روز دوشنبه ضبط شد قرار است روز پنجشنبه منتشرش

آرمسترانگ 41 ساله قصد دارد علیه مقامات اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری که نهاد حاکم بر دوچرخه سواری جهان است شهادت دهد.

آرمسترانگ که هفت بار قهرمان تور دوفرانس شده بود این قهرمانی ها از او بازپس گرفته شد و محرومیت مادام العمر از ورزش دریافت کرد.

براساس اعلام سازمان مبارزه با دوپینگ آمریکا او بخشی از پیچیده ترین، سازمان یافته ترین برنامه دوپینگ حرفه ای در تاریخ ورزش بوده است. آرمسترانگ در پاسخ به یک نامه الکترونیکی از اظهارنظر در باره مصاحبه خود خودداری کرد.

اعتراف به دوپینگ راه را برای برداشتن گام بعدی برای تخفیف محرومیت مادام العمر او از ورزشهای المپیکی هموار می کند.

به گفته چند فرد مطلع ، او قصد دارد علیه چندین فرد قدرتمند در ورزش دوچرخه سواری که از دوپینگ او مطلع بوده و احتمالا این کار تسهیل می کردند، شهادت دهد.

به گفته افراد مطلع از برنامه های آرمسترانگ، او قصد دارد علیه مقامات اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری در مورد نقش آنها در دوپینگ شهادت دهد. اما علیه سایر رکابزنان شهادت نخواهد داد.

به گفته این فرد مطلع که نخواست نامش فاش شود، آرمسترانگ درحال مذاکره با وزارت دادگستری آمریکا در مورد احتمال شهادت او در یک پرونده افشاگری فدرال است. این پرونده مربوط به تیم دوچرخه سواری است که خدمات پست آمریکا حمایت مالی آن را به عهده داشته است. آرمسترانگ علیه چندین نفر از مالکان تیم از جمله تام وایزل بانکدار و سایر مقامات شهادت خواهد داد.

فلوید لاندیس یکی از هم تیمی های سابق آرمسترانگ در سال 2010 پرونده افشاگری را علیه آرمسترانگ و سایر مسئولان تیم خدمات پست آمریکا گشود. او و آرمسترانگ سالها در این تیم حضور داشتند. لاندیس ادعا کرد این تیم دولت را فریب داده؛ زیرا رکابزنان از داروهای نیروزا که در قرارداد حمایت مالی ممنوع بوده استفاده کرده اند.

به گفته این فرد مطلع، اکنون آرمسترانگ و احتمالا بیل استاپلتون مدیر برنامه های قدیمی او به دنبال بازپرداخت چندین میلیون دلار از 30 میلیون دلاری هستند که خدمات پست بابت حمایت مالی تیم پرداخته است.

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این است که به عنوان مدعی وارد قضیه شود.

آرمسترانگ که بیش از یک دهه به شدت دوپینگ را رد کرده بود، مایل است علیه مقامات اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری و مسئولان تیم سابق خود شهادت دهد؛ چرا که بسیار مشتاق شرکت در رقابت های سه گانه و مسابقات دوچرخه سواری است. پاییز گذشته او به علت محرومیت مادام العمر از شرکت در بسیاری از مسابقات منع شد. آرمسترانگ محرومیت مادام العمر را غیرمنصفانه دانسته است.

او ماه گذشته با مقامات سازمان مبارزه با دوپینگ آمریکا از جمله تراویس تیگارت مسئول این سازمان دیدار و در مورد اقدامات لازم برای تخفیف محرومیت خود گفت و گو کرد. چندین فرد مطلع از این مذاکرات می گویند درصورتی که آرمسترانگ علیه کسانی که به دوپینگ او کمک کردند شهادت دهد، تیگارت مایل به کاهش محرومیت مادام العمر اوست.

این افراد احتمالا شامل پت مککواید رییس اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری و هین وربروگن است که از سال 1991 تا 2005 ریاست این نهاد را به عهده داشت. در این دوران دوپینگ در این رشته ورزشی فراوان بود. وربروگن که رابطه نزدیکی با ژاک روگ رییس کمیته بین المللی المپیک دارد، رییس افتخاری اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری و عضو افتخاری کمیته بین المللی المپیک است.

دیوید هومان مدیرکل سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) روز دوشنبه گفت باور ندارم آرمسترانگ برای کمک به پاکسازی این ورزش شهادت دهد.

هومان گفت این فرد یک معماست و هیچ کس واقعا نمی داند چه کاری می خواهد انجام دهد. در مورد محرومیت مادام العمر او در شرایطی که هیچ کاری برای کمک به ما انجام نداده نمی توان انجام داد.

پاییز گذشته که فاش شد آرمسترانگ علاوه بر دوپینگ هم تیمی های خود را نیز به دوپینگ ترغیب کرده،سازمان مبارزه با دوپینگ آمریکا آرمسترانگ را مهمترین شخص در برنامه دوپینگ تیم توردوفرانس وی اعلام کرد.

به گفته دو فرد مطلع که مجاز به سخن گفتن در باره این مصاحبه نبودند و به همین علت نمی خواستند نامشان اعلام شود، آرمسترانگ در مصاحبه با وینفری ادعای رهبری برنامه دوپینگ را رد کرده و گفته است او کاری را که هم تیمی هایش انجام می دادند انجام داده است.

آرمسترانگ قبل از عزیمت برای انجام مصاحبه در مرکز لایواسترانگ توقف و از کارکنان آن به علت فشار روانی که ماجرای رسوایی دوپینگ او بر این سازمان وارد کرده عذرخواهی کرد.

به گفته سخنگوی بنیاد لایواسترانگ او به استفاده از داروهای نیروزا اعتراف نکرد.

آرمسترانگ از 21 اکتبر یعنی دو هفته قبل از کناره گیری از هیئت مدیره این بنیاد، تاکنون به این مرکز نیامده بود.

دیدگاه شما