تازه های سایت

کد مطلب: 6482
15. دى 1391 - 11:40
به گزارش سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند به اعزام پنج نفر مبلغ از قم به شهرستان نهاوند اشاره و گفت: علاوه براین تعداد، از 60 مبلغ بومی نهاوند نیز در برنامه‌های عزاداری اربعین بهره‌ گرفته می‌شود.

به گزارش سایت گرو :حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی با بیان اینکه کلمه اربعین در متون اسلامی دارای اهمیت و جایگاه خاصی است، اظهار داشت: در اسلام روایتی داریم که بر مبنای آن اگر 40 مؤمن در نماز میتی حاضر شوند و از صمیم قلب برای وی طلب آمرزش کنند و از این میت راضی باشند خداوند از گناهانش می‌گذرد.

وی با بیان اینکه اکثر انبیای الهی به ویژه پیامبر اکرم(ص) در سن 40 سالگی به رسالت مبعوث شدند، عنوان داشت: سن 40 سالگی انسان به حد کمال می‌رسد یا در نماز شب نیز توصیه شده 40 نفر را دعا کنید که این آیات و روایات نشان از اهمیت عدد 40 در اسلام دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با اشاره به ابعاد قیام عاشورا و نهضت کربلا بر اهمیت بیان و تبیین اهداف این مهم طی برنامه‌ها و روزهای سال به صورت متداول نیز صحه گذاشت و گرامیداشت اربعین را نیز در همین راستا دانست.

وی تصریح کرد: در راستای گرامیداشت اربعین حسینی در نهاوند، هیئت رزمندگان اسلام با کمک اوقاف، ادارات و خیرین و بزرگان این شهر پخت و توزیع غذا برای 3 هزار عزادار حسینی را در برنامه دارند.

عزیزی افزود: همه هیئت‌ها و دستجات عزاداری نهاوند از صبح روز اربعین در سطح شهرستان برنامه عزاداری منسجم را هدف قرار داده و در نهایت در مصلی گرد هم آمده و به نماز ظهر اربعین قامت می‌بندند چرا که مهمترین هدف قیام عاشورا برپایی نماز و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی ابراز داشت: امشب مصادف با شب اربعین حسینی نیز همه امامزادگان و بقاع متبرکه میزبان عزاداران حسینی خواهند بود چرا که عزاداری در جوار فرزندان اهل بیت(ع) شور و حال خاص و ویژه‌ای دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه در نهاوند هشت امامزاده میزبان برپایی اربعین حسینی می‌شوند، گفت: این امامزادگان در زمره امامزادگانی هستند که دارای شرایط فیزیکی خاص و مناسب برای برپایی عزاداری هستند.

وی بر لزوم توجه به برگزاری باشکوه عزاداری در اربعین حسینی صحه گذاشت و  گفت: اربعین حسینی ادامه نهضت عاشورا است که با این وصف باید مورد توجه ویژه باشد.

عزیزی در پایان به اعزام پنج نفر مبلغ از قم به شهرستان نهاوند برای تبلیغ و تبیین اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی علاوه بر این تعداد مبلغان اعزامی از قم از 60 مبلغ بومی نهاوند نیز در برنامه‌های عزاداری بهره‌ گرفته می‌شود.

دیدگاه شما