تازه های سایت

کد مطلب: 56506
4. تير 1403 - 8:13
رئیس حوزه قضایی بخش خزل نهاوند گفت: بیش از یک‌سوم پرونده‌ها در بخش خزل به سازش ختم شده و با کمک بزرگان منطقه سه پرونده قتل هم به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قضایی پایگاه خبری گرو، عرفان رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه نهاوند گفت: تکریم ارباب‌رجوع و گشاده‌رویی با مراجعینی که به هر علت محاکم قضایی را تکیه‌گاه حق‌خواهی خود می‌دانند ضروری است.
وی افزود: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی است تا مردم با انواع خدمات‌رسانی در محاکم قضایی آشنا شوند چون آشنایی مردم با انواع خدمات‌رسانی کارکنان و قضات دستگاه قضایی موجب امیدآفرینی و دلگرمی عمومی نسبت به دستگاه قضایی می‌شود.
رضایی افزود: در سال گذشته تعداد دو هزار و ۷۸۰ پرونده به شوراهای حل اختلاف بخش ارجاع داده‌شده که بیش از ۳۶ درصد پرونده‌ها معادل یک‌سوم آن‌ها به سازش منجر شد.
وی ادامه داد: چهار هزار پرونده در سال ۱۴۰۰ و پنج هزار پرونده در سال ۱۴۰۱ مختومه شده است در سال گذشته در مجموعه قضایی بخش خزل هفت هزار و ۵۰۰ پرونده مختومه شده است که شامل همه حوزه‌ها می‌شود و به نسبت سال ۱۴۰۱ تعداد دو هزار و ۵۰۰ پرونده بیشتر مختومه شده است که تقریباً هر دوره دو برابر شده است.
رئیس حوزه قضایی بخش خزل ایجاد صلح و سازش را در بین مردم به‌ویژه طرفین دعاوی را مهم و اثرگذار ذکر کرد و گفت: بخش خزل به‌واسطه پیشینه اصیل و ریشه‌دار، دارای مردمانی باگذشت و بافرهنگ است که در اکثر فعالیت‌های اجتماعی همواره دارای سوابق ارزشمند و قابل دفاع هستند.

ورود به‌عنوان مدعی‌العموم در بحث طرح‌های نیمه‌تمام

وی افزود: بر این اساس خوشبختانه آمار جرم در این بخش نه‌تنها افزایشی نیست بلکه روزبه‌روز شاهد کاهش آمار جرم در این حوزه هستیم و خوشبختانه با تلاش همه بزرگان و ریش‌سفیدان و افراد صاحب‌نام و برنامه‌ریزی خوب دستگاه قضایی توانستیم در سال گذشته سه فقره پرونده قتل را منجر به صلح و سازش کنیم.
رضایی اظهار داشت: در بحث پروژه‌های بلاتکلیف و تعطیل‌شده بخش خزل به‌عنوان مدعی‌العموم ورود شد که خوشبختانه نتایج قابل قبولی هم داشت.
وی ادامه داد: برخی پروژه‌های عام‌المنفعه که انجام آن‌ها سال‌ها به طول کشیده شده بود خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به‌عنوان مدعی‌العموم باعث سرعت گرفتن آن‌ها شد که بخشی از آن‌ها عبارت‌اند از: ساماندهی سراب فارسبان بعد از پنج سال، ساماندهی محور پرتردد و حادثه‌خیز سه‌راهی فارسبان، ساماندهی محور حادثه‌خیز نهاوند به فیروزان و برنامه‌ریزی جهت رفع مشکل ایستگاه راه‌آهن فیروزان و چند پروژه دیگر که منجر به نتیجه شد.

رسانه‌ها به مشکلات شهرستان ورود کنند

رئیس حوزه قضایی بخش خزل نهاوند رسانه‌ها را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان ذکر کرد و گفت: هر مدیری که از ظرفیت رسانه‌ها به نفع مردم استفاده کند آن مدیر موفق خواهد شد.
وی افزود: دستگاه قضایی نقش مهمی در پرونده پست برق چهار نهاوند داشت اما اهمیت این موضوع باید برای رسانه‌ها بیشتر باشد و رسانه‌ها می‌توانند به‌صورت مؤدبانه مطالبه گری و به بحث پست برق ورود پیدا کنند، چراکه اگر این پست برق احداث شود مشکل برق کل شهرستان برطرف خواهد شد.
رضایی تصریح کرد: اجازه ندهید بلایی که بر سر سد گرین آمد در سال‌های آینده بر سر پست برق ۴ نهاوند بیاید.
وی ادامه داد: به‌عنوان مدعی‌العموم در بحث سراب فارسبان، راه‌آهن، محور نهاوند به فیروزان، زیرگذر محور فیروزان، تعرفه عوارض ساختمانی، روگذر راه‌آهن فیروزان، تغییر کاربری اراضی کشاورزی  ورود جدی پیداکرده و بسیاری از مشکلات این پروژه‌ها برطرف و در حال رسیدگی است.
رئیس حوزه قضایی بخش خزل بیان کرد: در رابطه با نصب سرعت کاه یا سرعت‌گیر در محور نهاوند به فیروزان طبق مصوبه شورای ترافیک استان اقدام شده است که این موضوع به‌طور موقت و تا پایان شهریورماه است و بعد از اتمام چهار خطه کردن این محور برداشته می‌شود و علت اصلی آن کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح است.
وی افزود: به‌منظور کاهش مراجعات مردم و رفع مشکلات میز خدمت را جهت دیدار چهره به چهره و بدون واسطه مردم برپا کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.
رضایی در پایان گفت: رسانه‌ها به مشکلات شهرستان ورود کنند و مدیران را به چالش بکشند و مردم را توجیه کنند چون جهاد تبیین یعنی آگاه‌سازی مردم و بیان برنامه‌های دولت تا مردم بدانند چه‌کارهایی در کشور انجام‌شده است.

دیدگاه شما