تازه های سایت

کد مطلب: 56484
2. تير 1403 - 8:07
رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی نهاوند گفت: برخی فرصت‌های شغلی وجود دارند اما متقاضی کار برای آنها وجود ندارد، در این راستا در سال جاری ۲۲ دستگاه اجرایی را مکلف کردیم که یک هزار و ۸۵۰ شغل ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهریار مرادی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۲۱ دستگاه اجرایی متعهد شدند ۲ هزار و ۲۱۹ نفر شغل ایجاد کنند که در پایان سال ۲ هزار و ۷۲۴ نفر شغل ایجاد شد و رتبه چهارم استان برای عملکرد ایجادی به تعهدی تغییر پیدا کرد و نسبت به سال قبل چهار پله صعود داشتیم.

وی گفت: حدود ۱۴ سال است که اداره کاریابی در شهرستان نهاوند ایجاد شده است و در این مدت حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه جستجوی شغل و مرکز کاریابی در شهرستان نهاوند ثبت نام کرده‌اند که تنها در طول مدت دولت سیزدهم بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از مجموع این اشتغال را ایجاد کردیم.

رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان نهاوند افزود: برخی فرصت‌های شغلی در شهرستان وجود دارند اما متقاضی کار برای آنها وجود ندارد، در همین راستا در سال جاری ۲۲ دستگاه اجرایی را مکلف کردیم که یک هزار و ۸۵۰ شغل ایجاد کنند و تاکنون ١٦٩ نفر ایجاد شغل شده که ۱۲ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه اداره صمت شهرستان با ایجاد اشتغال ۵۰۰ نفر بیشترین اشتغال را در سال جاری داشته است، افزود: امور زندان‌ها با ۱۶۰ درصد و ۱۶ نفر ایجاد شغل رتبه اول را در شهرستان دارد، این مرکز ۱۰ نفر تعهد اشتغال داشته که برای ۱۶ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

مرادی تصریح کرد: در خصوص پرداخت مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ میلیارد سهم شهرستان نهاوند بود که ۵ میلیارد جذب شد که با تعداد ۸۰ پرونده و درصد پرداخت ۴۰ درصد، رتبه ۱۰ استان شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶/۵ میلیارد اعتبار داشتیم که حدود ۸/۵ میلیارد جذب شد و تعداد ۱۷۰ پرونده پرداخت شد و با ۱۲۵ درصد عملکرد رتبه یک استان شدیم.

رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان نهاوند اظهار کرد: در خصوص مشاغل خانگی سال ۱۴۰۲ کل استان همدان ۱۷۰ میلیارد تومان به عاملیت ۹ بانک عامل بوده است که ۹۰ میلیارد تومان از آن در اختیار چهار دستگاه اجرایی (ارشاد اسلامی، صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی) به عاملیت ۵ بانک است.

وی افزود: همچنین ۴۷ میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و به عاملیت ۵ بانک استان است و سهمیه شهرستان ما از این میزان ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که ۱۳/۴ درصد کل استان است.

مرادی گفت: ۱۳ میلیارد تومان در اختیار بسیج سازندگی استان است که سهم شهرستان نهاوند مشخص نشده است و الباقی در اختیار دبیرخانه استان همدان است که به شهرستان‌هایی که عملکرد بهتر و بیشتری در جذب تسهیلات بر اساس دستور العمل ابلاغی و مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان داشته باشد تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هر دستگاه مشاغل خانگی باید ۴۲ درصد مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد و در سامانه رصد هم این ۴۲ درصد باید رعایت بود که و دستگاه‌های اجرایی باید آن را رعایت کنند و همچنین ۲۵ درصد مربوط به بخش تعاون و شرکت‌های تعاونی است.

رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان نهاوند گفت: استاندار تاکید ویژه‌ای در کارگروه اشتغال استان بر بهره‌مندی از مشاغل خانگی برای طرح‌های پشتیبانی انفرادی دارد، که به سرعت به این طرح‌ها تسهیلات تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما