تازه های سایت

کد مطلب: 5618
22. آذر 1391 - 17:54
پایگاه خبری گرو : مدیرگروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از 133 میلیون کودکی که سالانه در جهان متولد می شوند 10 میلیون می میرند .

 

دکتر ˈ علی اکبر سیاریˈ روز چهارشنبه در مراسم گشایش هشتمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان خاطرنشان کرد : از 10 میلیون کودکی که سالانه در جهان فوت می شوند 21 هزار مورد در ایران رخ می دهد که می توان با توجه به اورژانس ها و تحقیق برروی بیماری های شایع کودکان از برخی از این مرگ و میرها جلوگیری کرد.

وی شایع ترین علت مرگ و میر کودکان را در درجه اول بیماری های مادرزادی اعلام کرد و گفت: تاکنون محققان ایرانی در زمینه بیماریهای مادرزادی تحقیقات زیادی انجام نداده اند.

سیاری دومین علت مرگ و میر کودکان در کشور را سوانح و حوادث ذکر کرد و گفت: 40 درصد این سوانح در خانه ها اتفاق می افتد که 26 درصد آنها منجر به فوت می شود.

رییس هشتمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان یادآور شد که مشکلات تنفسی و عفونت ها از دیگر عوامل مرگ و میر کودکان است که البته باید گفت که بسیاری از این بیماری ها قابل پیشگیری هستند.

هشتمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان امروز- چهارشنبه - در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شده است . این کنگره تا 23 آذرماه ادامه دارد.

دیدگاه شما