تازه های سایت

کد مطلب: 5483
20. آذر 1391 - 16:01
پایگاه خبری گرو به نقل از فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت:‌ ترویج سجایای اخلاقی و رفتاری شهید طالبیان نیاز جامعه امروز است.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت‌الاسلام حسین گروسی در جمع اعضای ستاد یادواره شهید طالبیان و شهدای فرهنگی نهاوند اظهار کرد: شهید طالبیان نمونه بارز ولایت‌مداری و حق‌طلبی بود.

وی افزود: کار، حرف و حتی سکوت شهید طالبیان برای رضای خدا بود و این اوج اخلاص و ایثار است که در درون فرد قرار دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند با بیان اینکه آنچنان که شایسته است نتوانسته‌ایم ابعاد شخصیتی ایشان را از منظرهای گوناگون به مردم به ویژه نسل جوان معرفی کنیم، بیان داشت:‌ ترویج اندیشه‌ها، افکار و منش و روش زندگی شهید طالبیان می‌تواند چراغ راهی برای شناخت راه از بیراهه باشد.

وی شهید طالبیان و شهدای فرهنگی را نمونه‌های بارز اسلام‌خواهی و زمان‌شناسی در جامعه ذکر کرد و گفت: بهره‌گیری از وصایای هر یک از شهدا صدها بلکه هزاران درس برای افراد دارد بنابراین می‌توان همه وصایای شهدا را به صورت کتاب یا کتابچه‌هایی چاپ و در اختیار جوانان و نوجوانان قرار داد.

گروسی زندگی شهید طالبیان را سراسر حماسه و دلاوری خواند و تصریح کرد: وی در دوران قبل از انقلاب به علت مبارزات سیاسی علیه رژیم منحوس پهلوی چند سال در زندان بودند و حتی در یکی از دستگیری‌ها نیز به اعدام محکوم می‌شوند اما بعد از اعتراض خانواده این حکم به حبس ابد تقلیل می‌یابد.

وی اضافه کرد:‌ از آن جایی که این شخصیت ارزشمند ذخیره‌ای برای انقلاب بود، تا سال‌ها بعد از انقلاب اسلامی ایران نیز حیات پر برکت دارد که در این مدت منشأ اثرات خوبی برای انقلاب به ویژه رفع محرومیت از فضای شهرستان نهاوند می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به خاطرات آن شهید بزرگوار یادآور شد: ایشان برای فعالیت در آموزش و پرورش دوران طاغوت نیز با مشورت با مراجع تقلید نیت خویش را خالص کرده و این چیزی جز ایمان به خدا و اخلاص در عمل نیست و آن زمان است که بیان و کلام آدمی دلنشین می‌شود زیرا همه آن برای رضای خداست.

وی نظم در کارها را از دیگر ویژگی‌های شهید طالبیان ذکر کرد و ابراز داشت: به گفته فرزندان آن شهید بزرگوار ایشان در نخستین ساعات شروع کار در محل کار خویش حاضر و تا ساعت‌ها بعد از پایان ساعت کاری نیز در اداره محل خدمتش کار می‌کرد و موجب می‌شد دیگر کارکنان نیز با تأسی از او بر رعایت نظم در کارها اهتمام ورزند.

گروسی در پایان سخنانش شهید طالبیان را شخصیت ملی و کشوری خواند و خاطرنشان کرد:‌ برپایی یادواره شهید طالبیان موجب شناخت آحاد مردم به ویژه جوانان از ایشان می‌شود.

دیدگاه شما