تازه های سایت

کد مطلب: 32267
2. شهريور 1396 - 9:05
4 کشته در 72 ساعت گذشته در محور نهاوند به آورزمان و مجروح شدن چند نفر در این محور لزوم تسریع درروند تعریض و بهسازی این محور حادثه‌خیز شهرستان نهاوند را به مسئولان گوشزد می‌کند و اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه چندین ساله را به مطالبه عمومی مردم نهاوند تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، خبر کشته شدن و مجروح شدن چند نفر در محور نهاوند به اورزمان به خبری تکراری و ملال‌آور در رسانه‌های نهاوند و استان همدان تبدیل‌شده است و هرچند روز یک‌بار خبری ازاین‌دست در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا شاید مسئولان هرچه زودتر فکری به حال این جاده بکنند.

در چند شب گذشته در دو حادثه دردناک با سقوط یک دستگاه سمند به دره کودکی 8 ساله جان خود را از دست داد و در چند روز گذشته نیز برخورد وحشتناک سواری پژو با کامیون بنز 2 مرد را درصحنه تصادف به کام مرگ کشاند.

دکامین مسئول فوریت‌های پزشکی نهاوند در این زمینه می‌گوید: در این حادثه هولناک دو نفر در دم کشته‌شده‌اند و دو مجروح بدحال دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

وی گفت: متأسفانه یکی از خانم‌هایی که به علت شدت جراحت به بیمارستان منتقل‌شده بود در بیمارستان جان خود را از دست داد تا تعداد کشته‌های این تصادف به 3 نفر برسد و دیگر مصدوم این تصادف به کرمانشاه منتقل شد.

دکامین افزود: متأسفانه این محور از حادثه‌خیزترین نقاط استان همدان است و هرچند روز یک‌بار تصادف یا حادثه‌ای در این محور اتفاق می‌افتد که امیدواریم فکری به حال این جاده بشود.

سؤالی که مسئولان استانی و شهرستانی باید به آن پاسخ دهند این است که اربعین نزدیک است چه تدبیری برای این جاده مرگبار دارید؟ عملیات تعریض این محور تا چه زمانی طول خواهد کشید؟

به گفته سرگرد طائفی فرمانده پلیس‌راه شهرستان نهاوند متأسفانه نبود علائم و خط‌کشی با توجه به اینکه رانندگان غیربومی آشنایی با مسیر ندارند عامل اصلی تصادف در این جاده است.

نبود علائم هشداردهنده موردی بود که کریم حمیدوند فرماندار نهاوند نیز در جلسه ستاد بحران به این موضوع اشاره کرد و گفت: راه و شهرسازی نهاوند نسبت به نصب علائم هشداردهنده در جاده آورزمان اقدام کند.

وی افزود: اداره راه و شهرسازی هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی و نصب علائم هشداردهنده و محافظ مکانیکی در محور نهاوند به آورزمان اقدام کند تا از تکرار حوادث احتمالی جلوگیری شود.

حمیدوند گفت: با توجه به دو حادثه اخیر در این محور که باعث از دست دادن جان دو نفر از همشهریان شد، اداره راه و شهرسازی موکلف است هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی و نصب علائم هشداردهنده در این محور اقدام کند.

 

1377277

 

به طول انجامیدن تکمیل پروژه تعریض محور نهاوند به آورزمان صدای مسئولان شهرستان نهاوند را در مناسبت‌های مختلف درآورده است و امام‌جمعه، فرماندار و نماینده نهاوند در سخنرانی‌های مختلف بر لزوم تسریع درروند بهسازی این محور تأکید کردند.

حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه نهاوند در این مورد می‌گوید: راه‌های مواصلاتی نهاوند مناسب نیست مخصوصاً محور آورزمان که سی سال است قرار است بهسازی و تعریض شود که نشده است.

وی افزود: از مسئولان تقاضا داریم این مسیر را هرچه زودتر تعریض و بهسازی کنند تا افراد کمتری در این محور مجروح و کشته شوند.

طائفی رئیس پلیس‌راه نهاوند نیز با هشدار در مورد خطرات این محور و تصادفی که اخیراً اتفاق افتاده گفت: علت این حادثه بی‌احتیاطی راننده سواری روآ بوده است اما وضعیت ناقص بودن راه جاده نهاوند-آورزمان را در روزهای گذشته به مسئولان اداره راه و شهرسازی تذکر داده‌ایم.

طائفی افزود: متأسفانه مسئولان استان و شهرستان کاملاً به این موضوع بی‌توجه هستند و علائم هشداردهنده و خطر و خط‌کشی جاده را در شرایطی که راه به‌صورت ۴ خطه آماده بهره‌برداری است، انجام نداده‌اند.

 

 

وی گفت: جاده آورزمان در نهاوند به سمت ملایر از نقاط حادثه‌خیز استان همدان به شمار می‌رود و سالانه افراد زیادی در این مسیر کشته و زخمی می‌شوند.

و اکنون چند سؤال از مسئولان

جاده نهاوند -آورزمان به بی‌رحم‌ترین جاده غرب کشور شهرت یافته است، چند تصادف، چند مرگ و چند مجروح و چند خانواده داغدار و ماتم‌زده ممکن است شمارا مجاب کند تا اقدامی عاجلانه برای جلوگیری از این حوادث تلخ انجام دهید؟

جاده آورزمان-نهاوند بار اول نیست قربانی می‌گیرد و قطعاً بار آخر هم نیست اما در 72 ساعت چهار کشته داده، یک کودک ۸ ساله، دو مرد و یک زن دردناک و عذاب وجدان آور است! آیا بستن این جاده تا اتمام عملیات اجرایی تعریض مطالبه ناحقی است؟

حوادث اربعین سال گذشته هنوز یاد و خاطره ما را آزار می‌دهد آنجا که جاده‌های نهاوند چندین کشته دادند و ده‌ها مجروح؛ بنابراین تا کی باید شاهد کشته شدن در جاده‌های ناامن نهاوند باشیم؟

یادمان باشد روزها به همین سرعت می‌گذرد اما جان انسان‌ها امید زندگی خیلی از بندگان خدا هستند و ارزش‌دارند؟

انتهای پیام/

دیدگاه شما