تازه های سایت

کد مطلب: 51944
22. دى 1401 - 8:04
از ابتدای انتصاب علی حقیقی به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان در تیرماه سال جاری وی سفرهای متعددی به شهرستان های استان داشته و چندین بار نیز به صورت سرزده و نامحسوس از اماکن ورزشی شهرستان های استان بازدید داشته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، از ابتدای انتصاب علی حقیقی به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان در تیرماه سال جاری وی سفرهای متعددی به شهرستان های استان داشته و چندین بار نیز به صورت سرزده و نامحسوس از اماکن ورزشی شهرستان های استان بازدید داشته است.

از این پس گزارشی از اقدامات انجام شده در سفرهای شهرستانی مدیرکل ورزش و جوانان پرداخته خواهد شد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در خصوص سفر خود به شهرستان نهاوند گفت: تاکنون به همراه معاونین و مدیران ستادی چندین بار در شهرستان نهاوند سفر کرده ایم و طی این سفرها دیدارهای با مسئولان شهرستان و بازدیدهای از اماکن ورزشی صورت گرفت.
 
وی افزود: طی دیداری که با نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان داشتیم ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به استان جذب شد که از این مبلغ 23 میلیارد تومان سهم مجموعه ورزشی بانوان، 8 میلیارد تومان سهم استخر طالقانی و 4 میلیارد تومان بابت سالن ورزشی روستای باباقاسم بوده است.
 
علی حقیقی تصریح کرد: شهرستان نهاوند دارای ۱۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام است که میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد است و قطعا با تخصیص اعتبارات شاهد بهره برداری پروژه ها در سال آینده خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر استخر شهرک طالقانی، مجموعه ورزشی بانوان، ، خوابگاه ورزشی نهاوند از جمله مهمترین پروژه‌های نیمه‌تمام هستند که با توجه به‌ضرورت و نیاز شهرستان از پروژه‌هایی هستند که باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.
 
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در خصوص وضعیت استخر شهرک طالقانی گفت: در نشستی که با کارشناسان وزارت نفت صورت گرفت مقرر شد استخر شهرک طالقانی نهاوند که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی جزو مصوبات مربوط به وزارت نفت است با تزریق به موقع اعتبارات ظرف مدت ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی اضافه کرد: خوشبختانه در سفر ریاست محترم جمهور به استان ‌با مساعدت‌ها و پیگیری‌های صورت‌گرفته 8 میلیارد تومان به استخر طالقانی اختصاص یافت و امیدواریم این اعتبار هرچه سریعتر در اختیار دستگاه ورزش همدان به عنوان مجری ساخت قرار بگیرد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با قدردانی از حسن توجه رییس جمهور به تکمیل طرح‌های نیمه تمام در سطح استان‌ها به خصوص در حوزه ورزش گفت: اعتبارات سفر رییس جمهور به همدان شتاب بسیار خوبی برای ساماندهی پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد داشته است که نویدبخش آینده‌ای روشن و توسعه همه‌جانبه ورزش این استان است.
 
وی با اشاره به بازسازی زمین چمن فوتبال شهید فرزاد سلیمانیان گفت: بیش از ۳٠ سال از کاشت زمین چمن فوتبال شهید فرزاد سلیمانیان و متأسفانه تا کنون هیچ اقدام جدی در راستای بازسازی و کاشت مجدد آن صورت نگرفته بود که در ماههای اخیر 2000 متر از زمین چمن این استادیوم خریداری شد.
 
وی افزود: تمامی اماکن و زیرساخت های ورزشی در تمامی شهرستان‌های استان همدان به صورت مستمر نظارت و پیگیری می‌شود و هدف ما ارایه خدمات بهتر به ورزشکاران است و در همین راستا بازدیدهای گسترده ای نیز از اماکن ورزشی در دست احداث نهاوند صورت گرفت و تذکراتی به بهره برداران داده شد.
 
حقیقی در خصوص واگذاری مجموعه علیمرادیان به اداره کل ورزش و جوانان گفت: نشست متعددی با مسئولان استانی و شهرستان در خصوص تحویل مجموعه ورزشی علیمرادیان نهاوند داشته ایم اما این مشکلات فراوانی دارد و متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت بسیاری از اماکن یا تخریب شده اند یا تجهیزات آن به سرقت رفته است.
 
وی با بیان اینکه احیا مجموعه ورزشی علیمرادیان نهاوند نیازمند 400 میلیارد ریال اعتبار است، گفت: علارغم تمام مشکلات موجود مجموعه ورزشی فرهنگی علیمرادیان نهاوند یک ظرفیت بالقوه در استان همدان و شهرستان نهاوند است و مسئولان استان قول مساعد داده اند تا بودجه اولیه برای تجهیز و تعمیر این مجموعه اختصاص یابد.
 
وی در ادامه در خصوص حمایت از ررشته های ورزشی در شهرستانها گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته از شهرستان نهاوند اهدای تخته تشک کشتی به شهرستان نهاوند اهدا شد و چندین خانه ورزش روستای در این شهرستان تجهیز شد و دو میلیارد و هفتصد مبلیون ریال بابت تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی به این شهرستان اختصاص یافت.

دیدگاه شما