تازه های سایت

کد مطلب: 50780
2. شهريور 1401 - 9:03
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: ۶۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نهاوند تحویل مراکز خرید شد.۶۵ هزار تن گندم مازاد در نهاوند تحویل مراکز خرید شد

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی‌مروت امیری اظهار کرد: کار برداشت گندم از اواخر خردادماه در این شهرستان آغاز و از ابتدای تیرماه نیز سه مرکز برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اختصاص یافت.

وی افزود: در شهرستان نهاوند بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی مزروعی به کشت گندم و جو اختصاص دارد که نزدیک به ۱۶ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه میزان گندم خریداری شده امسال در مقایسه با سال گذشته از افزایش برخوردار بوده گفت: تمامی محصول خریداری شده در سیلوهای شهرستان قابل نگهداری و ذخیره می باشد.

وی با بیان اینکه قیمت تضمینی خرید گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی دولت اعلام شده است اضافه کرد:  بخشی از مطالبات کشاورزان پرداخت و مابقی نیز به تدریج پرداخت می‌شود. 

شهرستان نهاوند به واسطه وجود آب و هوای مساعد و داشتن آب مورد نیاز، قطب اصلی کشاورزی استان قلمداد می‌شود که در زمینه تولید برخی از محصولات مانند گندم، جو، چغندر، کلزا، گشنیز، خیار و حبوبات مقام برتر استان و حتی کشور را داراست.

در زمینه محصولات باغی نیز این شهرستان با تولید سالانه سیب، هلو، گردو، گیلاس و انواع آلو سهم قابل توجهی از تولیدات استان را دارد.

دیدگاه شما