تازه های سایت

کد مطلب: 49952
5. خرداد 1401 - 7:40
سفید شدن موها به دلیل ژنتیک و وراثت نیست، طبق نظر پزشکان طب سنتی می توان به مبارزه با آنها رفت.رنگ کردن ساده ترین راه برای تیره کردن موهای سفید می باشد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سفید شدن موها به دلیل ژنتیک و وراثت نیست، طبق نظر پزشکان طب سنتی می توان به مبارزه با آنها رفت.رنگ کردن ساده ترین راه برای تیره کردن موهای سفید می باشد.

۱-سیر
حتی الامکان سیر را در وعده های غذایی خود بگنجانید و از آن به عنوان چاشنی اصلی غذا استفاده کنید، سیر تاثیر مستقیمی بر کاهش روند سفید شدن موها دارد .

۲- چای سیاه
یکی از راه های کم هزینه و بی دردسر استفاده از لوسیون چای سیاه می باشد . این لوسیون را به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید .

برای تهیه آن یک قاشق چای سیاه را با یک قاشق گیاه مریم گلی خشک و دو لیوان آب روی حرارت گذاشته تا آرام آرام بجوشد و به اندازه یک لیوان از این محلول باقی بماند، اجازه دهید تا خنک شود و آن را صاف کنید .

سپس موهایتان را با شامپو ملایم شستشو داده و با این لوسیون ماساژ دهید . برای نتیجه مطلوب تر این کار را ۵ بار در هفته تکرار کنید .

۳-مصرف گندم
برخی مطالعات نشان داده مصرف مداوم گندم میتواند در برگرداندن موهای سیاه بسیار موثر باشد . همچنین گنجاندن برنج سبوس دار ، هلیله سیاه ، پیاز ،سیر و شاهی نیز تاثیر زیادی در برطرف شدن سفیدی موها دارند.در هر حال اصلاح رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی طبیعی تاثیر بسزایی در کاهش روند سفید شدن موها دارد.

۴-عصاره بابونه
تاثیر استرس و عصبانیت در سفید شدن موها، بیش از هر عامل دیگری است، پس آرام باشید تا گرد سپید روی موهایتان ننشیند.

یکی از سریع ترین شیوه ها برای تیره شدن موهای سفید استفاده از عصاره بابونه می باشد . برای تهیه این عصاره ۳ قاشق از برگ های خشک شده بابونه را با ۳ لیوان آب مخلوط و آن را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید بجوشد . به طوریکه نصف آب آن باقی بماند . سپس این محلول را صاف کرده و بعد از شستشوی موهای خود با شامپو ،از این عصاره روی موها بمالید و ماساژ دهید  و اجازه دهید که روی موهایتان خشک شود.

۵- آب پیاز و تاثیر آن روی موهای سفید
ماساژ آب پیاز بر روی موها علاوه بر تیره کردن موهای سفید، به رشد مجدد موهای از دست رفته نیز کمک می کند . بنابراین کافیست یک عدد پیاز را رنده کرده آب آن را گرفته و با آن موهای خود را ماساژ دهید.

۶- ماسک حنا
برای تهیه این ماسک کافیست ۲ قاشق پودر حنا ، ۱ قاشق ماست ،۱قاشق برگ ریحان خشک و۳ قاشق قهوه را ترکیب کرده و به موهای خود بمالید . این ماسک علاوه بر تیره کردن موهای سفید ،به تقویت تارهای مو و ریشه موها نیز کمک می‌کند .

منبع: بهداشت نیوز

دیدگاه شما