تازه های سایت

کد مطلب: 49733
13. ارديبهشت 1401 - 6:20
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی و همچنین نفوذ گرد و خاک از سمت غرب، بارش گل آلود باران، بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با  رگبار باران، ریزش تگرگ، رعد و برق و آبگرفتگی سطح معابر پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه به صورت رگبار موقت باران است که می تواند موجب سیلابی شدن رودخانه ها و آب گرفتگی سطح معابر در مناطق شهری و روستایی استان همدان شود.

باقری شکیب ادامه داد: فعالیت این سامانه از امشب کاهش می‌یابد و روز سه‌شنبه آسمان استان را ترک می ‌کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر، افراد از حضور در ارتفاعات و فضای باز طبیعت خودداری کنند.

وی افزود: در پی ابرناکی هوا دمای شبانه هوای بیشتر نقاط استان همدان چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش و از فردا دوباره افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه باران سنجی «شوند» از توابع شهرستان درگزین با ۲۳ میلی‌متر بیشترین و ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان حدود هفت میلی‌متر بارندگی استان را ثبت کرده اند.

باقری شکیب اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و فامنین با ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و قهاوند با سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک ترین دمای هوای استان را داشتند.

باقری شکیب ادامه داد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز طی این مدت به ترتیب ۲۰ و پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما