تازه های سایت

کد مطلب: 49634
2. ارديبهشت 1401 - 2:07
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی تقویت سامانه بارشی رگبار موقت باران و رعدو برق از امروز (پنج‌شنبه) برخی از نقاط استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد حسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه افزایش سرعت وزش باد موجب ایجاد غبار در نقاط مختلف استان همدان می‌شود، اظهار داشت: سرعت وزش باد از بعدازظهر امروز بیشتر می‌شود و با افزایش حجم ابرناکی هوا، بارش پراکنده باران برخی از نقاط استان را فرا می‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: از روز جمعه حجم ابرناکی در آسمان استان بیشتر می شود و به دنبار آن رگبار پراکنده و موقت باران برخی از نقاط استان همدان را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در پی افزایش سرعت وزش باد هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرده است، خاطرنشان کرد: وزش شدید باد ممکن است موجب آسیب به سازه های غیر مستحکم و شکسته شدن شاخه و برگ درختان شود.

به گفته باقری شکیب، در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بهار با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین دمای هوای استان را داشتند.

وی تصریح کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۲۷ و هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما