تازه های سایت

کد مطلب: 49615
31. فروردين 1401 - 4:08
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند از اجرای عملیات مبارزه با سن مادر غلات در مزارع جو و گندم نهاوند خبر داد و گفت: تاکنون این عملیات در سطح ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی‌مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به اهمیت سن غلات به عنوان آفت کلیدی و مهم مزارع گندم و جو، همزمان با شروع ریزش سن مادری در سال جاری، پایش و رصد مزارع در اولویت دستور کار کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: عمده فعالیت این مدیریت در مناطق سن‌خیز شهرستان تعیین نرم مبارزه آفت با استفاده از کادر و بر اساس دستورالعمل ارسالی از سازمان حفظ نباتات کشور، توصیه به استفاده از سموم موثر در زمان مناسب، نظارت بر عملیات سمپاشی و انجام بازدید‌های مستمر از مزارع بوده است

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سال جاری تاکنون در سطحی معادل ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع، کار مبارزه با سن غلات در مناطق مختلف شهرستان انجام شده که از این میزان ۷ هزار و ۷۸۰ هکتار مربوط به مزارع گندم دیم و آبی و ۷ هزار و هشت هکتار نیز مربوط به مزارع جو بوده است.

وی گفت: در شهرستان نهاوند مجموعا ۳۵ هزار هکتار از اراضی موجود به کشت گندم و جو اختصاص دارد که در صورت مشاهده سن غلات، عملیات سن‌زدایی انجام خواهد شد.

امیری با بیان اینکه پس از اجرای عملیات مقابله با سن مادر، کار مبارزه با سن پوره از یک ماه دیگر نیز در سطح شهرستان آغاز خواهد شد بیان کرد: کار بازدید از مزارع به منظور تشخیص سن به صورت روزانه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم و هشدار‌های سازمان حفظ نباتات کشور، کار رصد و پایش مزارع توسط شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی تا زمانی که دستجات تخم در مزارع مشاهده نشود در سطح شهرستان ادامه دارد.

وی از کشاورزان خواست در صورت مشاهده آفت، برای تعیین نرم و وضعیت آفت در مزرعه مراتب را به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما