تازه های سایت

کد مطلب: 49517
21. فروردين 1401 - 11:01
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بیان مسائل دینی و اخلاقی در ماه مبارک رمضان ۱۴۱ روحانی و مبلغ بومی و طرح هجرت به مساجد شهرها و روستاها اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت‌الاسلام بهرام یوسفی اظهار کرد: یکی از برکات ماه مبارک رمضان بهره‌مندی مردم از نمازها و دعاهای جمعی است که این امر به پشتوانه حضور مبلغان در مساجد صورت می‌گیرد.

وی با اثربخش خواندن اعزام مبلغین به مساجد و انجام فعالیتهای فرهنگی گفت: اعزام مبلغان به مناطق شهری و روستایی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت مباحث ارزشی و معنوی و اخلاقی در این ماه پرفضیلت می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند تصریح‌کرد: در ماه مبارک رمضان امسال علاوه بر روحانیون بومی، تعدادی روحانی از شهر مقدس قم به این شهرستان عزیمت کرده و در مناطق مختلف نهاوند به کار تبلیغ می‌پردازند.

وی از برپایی سفره‌های افطاری ساده در تعدادی از مساجد شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، جزء خوانی قرآن و ویژه برنامه شب‌های قدر از جمله برنامه‌های فرهنگی و دینی در این ماه پر خیر و برکت است.

یوسفی با بیان اینکه در زمینه جزءخوانی قرآن کریم تاکنون ۵۳ مورد در مساجد شهر و روستا اقدام به برگزاری کلاس کرده‌اند از برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع رمضان در مدارس و مراکز دانشگاهی خبر داد و افزود: به منظور تبیین مسائل اعتقادی ماه رمضان طبق برنامه گفتمان‌های دینی به صورت پرسش و پاسخ با حضور مبلغان در مدارس و دانشگاه‌ها برپا می‌شود.

وی از برگزاری برنامه ویژه روزه‌اولی‌ها در مدارس متوسطه خبر داد و گفت: به منظور تبیین فلسفه روزه برنامه حضور گروهی مبلغان در مدارس متوسطه اول در نظر گرفته شده که بر اساس آن ۴۰ برنامه به اجرا درخواهد آمد و مبلغان با حضور در کلاس‌های درس به پرسش دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند برگزاری مسابقه نقاشی برای ۱۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان، مسابقه تفسیر قرآن و برگزاری ویژه برنامه در بوستان آزادگان با همکاری شهرداری را از دیگر برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان در این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی همچون اقامه نماز، پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام دینی و جلسات تفسیر قرآن با حضور علما و روحانیان در مساجد برگزار می‌شود خاطرنشان‌کرد: در سالروز شهادت امیرمومنان حضرت علی(ع) مراسم عزاداری خیابانی با حضور مردم روزه‌دار در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دغدغه مقام معظم رهبری و نیاز جامعه جهاد تبیین است افزود: در ایام ماه مبارک رمضان غلاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به اینکه جهاد تبیین یکی از مطالبه‌های جدی مقام معظم رهبری است یکی از اولویت‌های کاری طلاب و روحانیون اعزامی ماه رمضان به مساجد جهاد تبیین است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما