تازه های سایت

کد مطلب: 49500
19. فروردين 1401 - 15:23
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تاکنون ۵۶۵ هزار و ۱۴۱ نفر معادل ۳۱.۶ درصد جمعیت هدف طرح ملی واکسیناسیون در این استان هر سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «فاطمه ترکمان اسدی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه میلیون و ۱۶۰ هزار و ۲۲۸ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در این استان تا روز گذشته تزریق شده که ۷۷.۱ درصد دُز اول، ۶۷.۹ درصد دُز دوم و ۳۱.۶ دُز سوم را تزریق کردند.

وی افزود: ۱۳۶ هزار و ۲۶۸ نفر از نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که شهرستان درگزین با ۴.۳ درصد و رزن با ۲.۱ درصد ۱۲ تا ۱۸ سال، بیشترین میزان تزریق دُز یادآور را به خود اختصاص داده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: شمار جمعیت پنج تا ۱۲ سال استان همدان ۱۹۹ هزار و ۵۴۵ نفر است که ۴۷ هزار و ۸۰۲ نفر دُز اول و ۱۸ هزار و ۱۳۸ نفر دُز دوم واکیسن کرونا را تزریق کردند که شامل ۳۱.۹ درصد دُز اول و ۹ درصد دُز دوم می شود.

ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: از مجموع واکسن های تزریق شده در استان، یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۱۴ نفر دُز اول و یک میلیون و ۲۱۵ هزار و  ۴۳۰ نفر دُز دوم و ۵۶۵ هزار و ۱۴۴ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که ۷۷ درصد جمعیت هدف دُز اول؛ ۶۷.۶ درصد دُز دوم و ۳۱.۲ درصد دُز سوم واکسن کرونا را تا روز گذشته تزریق کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: وضعیت شهرستان های استان همدان در تزریق سه دُز واکسن کرونا به ترتیب اسدآباد ۱۸۷ هزار و ۹۸۲ دُز،  همدان یک میلیون و ۲۷۵ هزار ۷۱۰ دُز، نهاوند ۳۰۵ هزار و ۵۲۰ دُز، ملایر ۴۹۸ هزار و ۳۱۰ دُز و کبودرآهنگ ۲۱۸ هزار و ۵۰ دُز است.

ترکمان اسدی اضافه کرد: همچنین ۶۸ هزار و ۵۴۰ دُز واکسن در فامنین، ۷۳ هزار و ۳۲۶ دُز در شهرستان درگزین، ۱۳۳ هزار و ۴۴۳ دُز رزن، ۱۸۷ هزار و ۲۶۱ دُز در تویسرکان و ۲۱۲ هزار و ۱۴۶ دُز در شهرستان بهار تزریق شده است.

وی با بیان اینکه آمار تزریق روزانه واکسن کرونا در استان همدان به یک هزار ۸۵۰ دُز رسیده است، افزود: این تعداد شامل ۴۵۳ نفر دُز واکسن مرحله نخست، ۷۲۸ نفر دُز نوبت دوم و ۶۶۹ نفر نیز تزریق نوبت سوم (یادآور) می شود.

دیدگاه شما