تازه های سایت

کد مطلب: 49443
13. فروردين 1401 - 2:31
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» نشان دهنده توجه رهبر انقلاب اسلامی به اقتصاد و معیشت مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی درباره انتخاب شعار سال 1401 توسط رهبری با عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت:  بررسی‌های انجام شده طی این سال‌ها درباره تولید ، رفع موانع تولید و اشتغالزایی با توجه به تحریم های حاکم بر کشور، موضوعی‌ست که رهبر معظم انقلاب برای حفظ اقتدار و استقلال کشور بر آن تأکید داشته است.

 شهبازی افزود: ما در بحث دانش بنیان می‌دانیم، آن چیزی که مدنظر قرار گرفته، تحقق اهداف علمی و اقتصادی، تجاری‌سازی و توسعه تولیدات بومی در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغالزایی است. بنابراین وحدت نظر و همراهی تمامی مسوولان را برای تحقق این شعار می‌طلبد که همگان در این راستا تلاش کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: کشور برای پیشرفت نیازمند افزایش تولید ملی است و افزایش تولید هم باعث اشتغالزایی خواهد شد. تولید با استفاده از دانش بنیان موجب اشتغالزایی پایدار و ایجاد قدرت در کشور خواهد شد ‌که تاثیر تحریم‌های اقتصادی را به شدت کاهش می دهد.

شهبازی با بیان اینکه در سال جاری هم بایستی اقدامات خوبی در راستای شعار سال صورت بگیرد، افزود: متاسفانه در سالهای گذشته شاهد بودیم ادارات و سازمان ها دولتی از جمله بانکها ، امور مالیاتی ، بیمه و تامین اجتماعی مشکلات و موانعی را برای تولید کنندگان ایجاد می کردند که رفع آن در گرو تسهیل امور با حذف قانون های دست و پاگیر و بوروکراسی اداری است.

وی  ادامه داد: امیدوارم امسال با توجه به دولت انقلابی و مردمی جناب آقای رئیسی مکانیزمی برای رصد تحقق این شعار با توجه به محوریت دانش‌بنیان بودن آن وجود داشته باشد. تا مشکلات و موانع تولید حل شود و اگر تولید حل شود، اشتغال هم به نتیجه خواهد رسید.

 نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق این شعار در شهرستان نهاوند طرح اجرای سد گرین آرزوی دیرینه مردم نهاوند با سندیکای 3 بانک کشاورزی ، صادرات و تجارت جان دوباره گرفت و حالا با دریافت قسط دوم، در حال اجرا می باشد که نقش مهمی در تامین آب بخش صنعت و کشاورزی شهرستان دارد همچنین افتتاح فاز اول دولومیت در نیمه سال جاری و کلنگ زنی گاوداری 6هزار راسی و پروژه پتروشیمی نهاوند نیز در راستای تحقق شعار سال میتواند بخش زیادی از مشکلات بیکاری و ایجاد اشتغال در شهرستان را برطرف کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما