تازه های سایت

کد مطلب: 49074
27. بهمن 1400 - 8:48
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: در دیدار با معاون وزیر درخواست تأمین اعتبار لازم برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات راهداری و بازسازی و بهسازی جاده های فرعی و روستایی نهاوند مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، نشست بررسی مشکلات محورهای مواصلاتی شهرستان نهاوند به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان و سایر اعضای ذیربط برگزار شد.

علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: جاده نهاوند به گیان به علت وجود سراب و تپه تاریخی گیان و تردد بیشمار گردشگران از نقاط حادثه خیز نهاوند است که سالانه شاهد حوادث رانندگی و تلفات جاده ای قابل توجهی در این محور هستیم.

وی اظهار داشت: به همین جهت تسریع در کار با رعایت حفظ کار اصولی باید در دستور کار قرار گیرد.

شهبازی افزود: عملیات بهسازی محور نهاوند- گیان به طول ۱۷ کیلومتر از بهمن ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و با توجه به شروع به کار عملیات اجرایی این پروژه در ابتدای سال ۹۸ و کارکرد بیش از یک میلیارد تومانی در این محور هیچ پرداختی حتی یک ریال به پیمانکار صورت نگرفته است.

نماینده مردم نهاوند در ادامه گفت: در دو سال گذشته هم هیچ اعتباری به پیمانکار داده نشده که امیدواریم با توجه به پیگیری ها و اعتبارات جذب شده برای این پروژه، مسیر سه راهی زرامین به گیان تا کرک سفلی به طول حدود ۵ کیلومتر با رفع مشکل معارضین به زودی آغاز شود.

وی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم اعتبار آسفالت مسیر دهفول راه به نهاوند در محل دیگری هزینه شود چون این هنر نیست و کمبود اعتبارات را از مرکز پیگیری می کنیم ولی اجازه نمی دهیم اعتبارات جاده دهفول راه در محل دیگری هزینه شود.

شهبازی همچنین از تامین اعتبار لازم جهت بازسازی و بهسازی جاده های روستایی نهاوند در دیدار با معاون وزیر خبر داد‌.

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: در دیدار با  امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، درخواست تأمین اعتبار لازم برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات راهداری و بازسازی و بهسازی جاده های فرعی و روستایی نهاوند مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دیدار موارد زیر شامل خرید، تعمیر و تجهیز ماشین آلات با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریالی، بازسازی و ارتقا راه نهاوند به گیان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی، بازسازی و ارتقا محور دهفول به برزول با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستاهای شهرستان با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال مطرح و پیگیری شد.

جعفر سلگی سرپرست فرمانداری نهاوند در این نشست گفت: مهمترین مشکلات این شهرستان وضعیت آسفالت محور نهاوند به نورآباد، تعیین تکلیف زیرگذر سه راهی شهرک و زیرگذر کفراش، ادامه دو بانده شدن محور گیان، پیشبرد سند توسعه راهبردی شهرستان در حوزه راه ها است که از مهمترین مشکلات و مطالبات مردم شهرستان است که شهروندان را با مشکلات عدیده مواجه می کند.

وی افزود: بخشی از عملیات اجرایی جاده نهاوند به گیان که مشکل اعتباری ندارد به محض مساعد شدن شرایط جوی آغاز خواهد شد.

سلگی خاطرنشان کرد: آسفالت‌ریزی جاده‌های روستایی که زیرسازی آن‌ها صورت پذیرفته انجام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری با اشاره به تامین اعتبار جاده روستایی دهفول‌راه، گفت: تکمیل دوربرگردان و زیرگذرهای نیمه تمام در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه جاده‌ نهاوند به فیروزان خطرزا است، گفت: ادامه نصب نیوجرسی در مسیر این جاده نیز انجام خواهد شد.

دیدگاه شما