تازه های سایت

کد مطلب: 49007
20. بهمن 1400 - 8:10
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: به منظور تامین سلامت دانش‌آموزان و ایجاد فضای سالم در مدارس تا کنون برای 70 درصد از کلاس‌های درس فعال این شهرستان سیستم تهویه هوا نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسین دارایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۸۶ کلاس درس در مدارس شهرستان نهاوند وجود دارد که ۷۰۰ کلاس درس توسط مدیران مدارس به سیستم تهویه هوا مجهز شده و هم اکنون این سیستم‌ها فعال هستند.

وی افزود: علاوه بر این تعداد ۱۸۰ سیستم دیگر از سوی اداره کل نوسازی در اختیار ما قرار گرفته که این تعداد نیز آماده توزیع و نصب در مدارس با اولویت مدارس روستایی هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند به نحوه فعالیت مدارس اشاره کرد و افزود: ما ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و ستاد استانی هستیم و بازگشایی و فعالیت مدارس مبنی بر دستورالعمل‌های بالادستی است.

وی گفت: با توجه به شرایط جدید و گسترش سویه امیکرن نگرانی‌هایی برای خانواده‌ها به لحاظ حضور فرزندانشان در مدارس به وجود آمده که در این زمینه مطابق با دستورالعمل‌های صادره چنانچه در هر کلاس تست یک یا دو دانش‌آموز به کرونا مثبت باشد آن کلاس با صلاحدید شورای مدرسه تا چند روز تعطیل خواهد شد و چنانچه در مدرسه‌ای چند کلاس دارای این وضعیت باشد برای تعطیلی آن آموزشگاه از سوی اداره تصمیم‌گیری خواهد شد.

دارایی بیان کرد: با توجه به اینکه ملاک و اولویت اصلی ما بحث سلامت دانش‌آموزان است چنانچه علائمی مبنی بر ابتلا به کرونا و یا حتی سرماخوردگی در دانش‌آموزی وچود داشته باشد باز از حضور او ممانعت به عمل می‌آید و اولیاء دانش‌آموزان در جریان قرار می‌گیرند تا نسبت به مداوای وی اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های این اداره در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و یادآور شد: در این دهه ۲۸ برنامه محوری با هدف ایجاد روشنگری و تبیین اهداف انقلاب اسلامی و ارائه خدمات نظام جمهوری اسلامی به دانش‌آموزان از سوی کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان تدارک دیده شد که در مدارس و همچنین فضای شاد اجرا شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی با عنوان «ایران من، ایران قوی، ایران سربلند من»، مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی و فرهنگیان، محفل انس با قرآن، طرح لاله‌های روشن و یادواره شهدا در مدارس، مانور تشکیلاتی «یاوران انقلاب» توسط سازمان دانش‌آموزی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و حضور حداکثری در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله این برنامه‌هاست.

وی به مهمترین اقدامات و عملکرد این اداره طی سال جاری اشاره کرد و افزود: با تلاش عمومی فرهنگیان و عوامل ستادی طی یک سال گذشته موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده که از جمله آنها کسب رتبه‌های اول استان در ۲۰ شاخص آموزشی و پرورشی، رتبه اول در زمینه سوادآموزی، پژوهشگاه دانش‌آموزی، گروه‌های درسی مدارس متوسطه اول و دوم، جشنواره دارالقرآن کشوری و ارائه مقاله علمی در سطح کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما