تازه های سایت

کد مطلب: 48919
11. بهمن 1400 - 8:32
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: مدیریت حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از ۳۶۸ هکتار از اراضی جنگلی منطقه گیان در شهرستان نهاوند با امضای تفاهم‌نامه‌ای به شهرداری این شهر(گیان) واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «اسفندیار خزایی» در آیین امضای این تفاهم نامه مشترک همکاری، افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت های قانونی مشترک ۲ نهاد در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، گسترش فضای سبز شهری و جنگلکاری، ارتقای فرهنگ حفظ و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی، ارتقای سطح دانش و بینش مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، استفاده از ظرفیت مدیریت‌های محلی به ویژه شهرداری ها، دهیاری ها و تشکل های مردم نهاد در راستای مدیریت پایدار منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز را از دیگر اهداف موردنظر برای انعقاد و اجرای د این تفاهم نامه های مشترک همکاری ذکر کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: برخی مفاد این تفاهم نامه با هدف همکاری در راستای اجرای طرح‌های گسترش فضای سبز، پویش درختکاری، مقابله با بیابان‌زایی و اجرای طرح‌های آبخیزداری در چارچوب مقررات تدوین شده است.

به گفته خزایی، برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه های مشترک در زمینه صیانت از منابع طبیعی با هدف افزایش مشارکت ذینفعان عرصه‌های طبیعی و توسعه روش‌های نوین حفظ و بهره برداری از آن و همکاری در زمینه آموزشی و ترویجی برای جوامع محلی، بهره‌برداران، شهرداران و دهیاران از دیگر اهداف پیش بینی شده برای این همکاری است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و همکاری در راستای اجرای پویش های نهال کاری در توسعه فضای سبز شهری و روستایی، حمایت از ایجاد و تقویت تشکل‌های حفاظتی و ترویجی و تعامل با سازمان مردم‌نهاد در بخش منابع طبیعی از جمله زمینه‌های همکاری این تفاهم نامه مشترک است.

دیدگاه شما