تازه های سایت

کد مطلب: 48493
27. آذر 1400 - 8:11
جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: بارش باران گردنه های سخت‌گذر این استان از جمله اسدآباد، همه کسی، آوج و گرین نهاوند را خیس و لغزنده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ غلامعلی همایی افزود: بارش مقطعی باران از عصر جمعه در برخی از نقاط مرتفع این استان آغاز شده و سبب خیس و لغزنده شدن گردنه های همدان شده است.

وی با بیان اینکه تردد عادی در جاده های همدان در جریان است خاطر نشان کرد: رانندگان پیش از مسافرات در تماس با سامانه ۱۴۱ اداره راه، از وضعیت راه ها مطلع شوند.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: همچنین در صورت مسافرت برون شهری، همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و رانندگان پیش از حرکت باید سیستم گرمایشی خودرو، برف پاک ها، شیشه شور، لاستیک ها و وضعیت فنی خودرو را رصد کنند.

سرهنگ همایی تاکید کرد: رعایت فاصله طولی هنگام لغزندگی جاده بسیار ضروری است در عین حال رانندگان باید از پارک وسیله نقلیه در حاشیه جاده پرهیز کنند چرا که احتمال لیز خودرن خودرو و برخورد با وسایل نقلیه پارک شده در حاشیه جاده زیاد است.

وی گفت: استان همدان دارای ۴۱ نقطه برفگیر و سه گردنه مهم کشوری شامل اسدآباد، آوج و همه کسی است که تیم های پلیس راه به صورت شبانه روزی این مسیرهای پر حادثه را کنترل می کنند.

جانشین پلیس راه استان همدان با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس راه با مشارکت دیگر نهادها از یکم آذر آغاز شده است  ابراز امیدواری کرد با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی زمستان کم حادثه و تلفاتی را پشت سر بگذاریم.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰  کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه می شود که ۲ درصد راه‌های روستایی،

۲.۵ درصد راه های فرعی، سه درصد از آزاد راه ها و سه درصد از راه اصلی و شریانی کشور در استان همدان واقع شده است.

سوانح جاده ای استان همدان در هشت ماه نخست امسال با چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸ فوتی به همراه داشته است.

دیدگاه شما