تازه های سایت

کد مطلب: 48222
1. آذر 1400 - 8:25
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان و دبیر چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری " حبیب حرم" از برگزاری اختتامیه این جشنواره در روز پنجشنبه ۴ آذر ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امیر ترکاشوند گفت: قریب۴۰۰ اثر از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره به آستانه رقابت رسیدند.

وی همچنین تصریح کرد : هنرمندان متعدد از استانهای همدان، تهران،البرز، سمنان،خراسان رضوی،آذربایجان شرقی،چهارمحال و بختیاری،کهکیلویه و بویراحمد،هرمزگان،فارس،گلستان،لرستان،خوزستان، کردستان،کرمانشاه،زنجان، یزد،اصفهان،قزوین، مازندران، گیلان، قم و مرکزی به دبیرخانه جشنواره آثار ارزشمند خود را ارسال کرده اند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان استان همدان، امیر ترکاشوند، مسئول این سازمان و دبیر چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران راوی این جشنواره،اظهار داشت: اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری حبیب حرم در استان همدان با ورود گروه های نمایش محیطیِ راه یافته به مرحله نهایی از ۲ آذرماه آغاز بکار و داوران نمایش ها را داوری و در روز پنجشنبه ۴ آذر ماه ۱۴۰۰ مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

ترکاشوند با بیان اینکه، ادوار گذشته این جشنواره ی ۲سالانه با استقبال فراوانی مواجه شده است،چهارمین جشنواره هم به حول و قوه الهی باهمت سازمان بسیج هنرمندان و همکاری دستگاه های متولی امر فرهنگ و هنر  در محل مجتمع بوعلی سینا همدان با حضور جمع کثیری از هنرمندان و شیفتگان مکتب سرلشکر شهید حاج حسین همدانی برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: این دوره از جشنواره در موضوعات:سیره سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی،خانواده های معظم شهدای مدافع حرم،جبهه مقاومت، استکبارستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت و در بخش ویژه به نقش شهید همدانی در کنار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی و همچنین شهید بهروز مرادی،شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور برگزار می‌شود.

ترکاشوند بیان کرد در مجموع حدود ۴۰۰اثر از ۲۳ استان مختلف کشور در ۴ بخش شعر، ادبیات داستانی، عکس و نمایش محیطی در این دور از جشنواره شرکت کرده‌اند.

دبیر این جشنواره ابراز کرد: در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری حبیب حرم در بخش شعر ۲۶۰ به دبیرخانه جشنواره اسال شد که از این تعداد ۲۳۷ اثر حائز شرایط و قوانین جشنواره بودند و وارد مراحل داوری شدند که در آخر ۸ اثر در دو سطح کلاسیک و سپید به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: در بخش داستان، ۳۷ اثر  به مرحله داوری راه یافتند که در آخر از ۳ اثر حائز رتبه های اول تا سوم و۱نفرشایسته تقدیر شناخته شده و همچنین ۲ نفر تقدیر ویژه بعمل خواهد آمد.

وی سپس با بیان اینکه در بخش نمایش محیطی ۲۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد گفت؛ از این تعداد ۵ اثر شرایط شرکت در جشنواره را نداشته و ۲۰ اثر برای بازبینی توسط داوران ارسال که در نهایت ۵ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

ایشان همچنین افزود؛ آثار راه یافته به چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم در بخش نمایش محیطی بدین شرح است: اثر تندیس به نویسندگی و کارگردانی هومن میرمعنوی از استان گیلان، اثر معبر به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی ابوذر ذاکری از استان هرمزگان، اثر حُر به نویسندگی فرزانه ملکی و به کارگردانی بهزاد نجفی از همدان، اثر شهید گمنام به نویسندگی سعید ذبیحی و کارگردانی علی زیستی از استان کرمانشاه، اثر کربلا تا حرم به نویسندگی هادی عزیزی و به کارگردانی وحید قمری خرداد از استان همدان.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان همچنین تاکید کرد: در بخش عکس ۸۸ اثر به دبیرخانه ارسال که ۷۷ اثر مطابق موضوعات و شرایط داوری شد که در آخر به ۳ رتبه اول و دوم و سوم بعنوان برگزیدگان نهایی جایزه خواهد شد.

گفتنی است میهمان و سخنران ویژه اختتامیه این جشنواره سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری، مسؤول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)هستند.

شایان ذکر است محل برگزاری آئین اختتامیه جشنواره حبیب حرم سالن همایش های مجتمع ابن سینا واقع در بلوار شهید مفتح (ارشاد شهرستان همدان) به تاریخ پنجشنبه چهارم آذر از ساعت ۹صبح الی۱۲ ظهرخواهد بود.

دیدگاه شما