تازه های سایت

کد مطلب: 48211
30. آبان 1400 - 3:32
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه فرآوری دولومیت نهاوند با اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر در بهمن‌ماه امسال راه اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی اظهار داشت: در حال حاضر پروژه کارخانه فرآوری دولومیت نهاوند بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه در فاز اول برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال‌ ایجاد می‌کند افزود: این پروژه در تیرماه سال ۹۹ در نهاوند کلنگ‌زنی شد که با سرمایه‌گذاری شرکت فرآورده‌های نسوز ایران «وابسته به شستا» با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معدن دولومیت ۲ چشمه نهاوند بهترین نوع دولومیت در جهان است و یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود که در فاز نخست اجرای این پروژه ۱۰۰ هزارتن دولومیت کلسینه توسط این کارخانه در سال تولید می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه بیان کرد: به تازگی طی دیدارهایی که با مدیرعامل صندوق توسعه ملی و مدیر مجموعه شستا داشتیم روند اختصاص اعتبار به پروژه‌های نهاوند را مورد بررسی قرار دادیم.

شهبازی گفت: افتتاح کارخانه کلسینه دولومیت و طرح‌های توسعه آن مانند تولید آجر نسوز و فرآوری منیزیم، کلنگ‌زنی دامداری ۶ هزار رأسی شستا و سرمایه‌گذاری در سایر زمینه‌ها با توجه به پتانسیل‌های شهرستان از موارد مورد بحث در این دیدارها بوده است.

وی ادامه داد: در این دیدارها مدیرعامل صندوق توسعه ملی برای تأمین اعتبار پروژه‌های ملی شهرستان از محل اعتبارات این صندوق قول مساعد دادند و همچنین طرح دامداری بزرگ ۶ هزار رأسی شستا نیز به زودی در نهاوند کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس به پروژه استخر شهرک طالقانی اشاره کرد و گفت: این پروژه با پیشرفت ۳۵ درصدی به مدت ۲ سال تعطیل بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و همچنین پیرو جلسات متعدد و مساعدت‌های وزرای ورزش و جوانان و نفت برای تأمین اعتبار این پروژه، مراحل ساخت و تکمیل آن در حال پیگیری است.

دیدگاه شما