تازه های سایت

کد مطلب: 48175
27. آبان 1400 - 8:50
تاکنون ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار دز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، استاندار همدان در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه اجرای طرح هوشمند مقابله با کرونا گفت: کسانی که واکسن نزده باشند با محدودیت، خدمات اجتماعی دریافت می کنند.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: دستورالعمل طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا که آخر هفته گذشته به استان همدان ابلاغ شد، به زودی و با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی استان از اول آذر ماه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل مشتمل بر بند‌هایی در بخش‌های مختلف درمان، پیشگیری و پیش بینی محدودیت‌های جدید مرتبط با ویروس کرونا است، تأکید کرد: هدف ما حفظ سلامت افراد جامعه و رعایت حقوق اجتماعی مردم است.

استاندار همدان تصریح کرد: گرچه ظاهر طرح سکوی مدیریت هوشمند سختگیرانه است اما برای جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر کرونا لازم و ضروی است.

این مسئول در خصوص واکسن روستاییان نیز گفت: فرمانداران و دستگاه‌های شهرستانی با اقناع درست و هدفمند در امر تزریق واکسن این افراد تسریع ایجاد کنند.

۲۲۰ هزار نفر از مردم همدان واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۲۰ هزار نفر از مردم همدان واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، افزود: روند شیوع گسترش کرونا در استان کاهشی است، اما مردم باید دستورالعمل ها را همچنان رعایت و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

محمد خزایی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی نهاوند و کبودراهنگ نارنجی و سایر شهر‌های استان زرد است، تأکید کرد: تعداد مراجعان به بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند، گفت: کل بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری هستند ۴۷۶ نفر هستند.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از مشمولان واکسن در استان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: ۶۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان، دو دُز واکسن کرونا و ۸۲ درصد از افراد بالای ۸۰ سال نیز یک دز را دریافت کرده‌اند.

دیدگاه شما