تازه های سایت

کد مطلب: 4748
29. آبان 1391 - 8:32
پایگاه خبری گرو به نقل از فارس: سرتیپ دوم موسی کمالی از افزایش 10 روزه مرخصی سربازان مناطق بد آب و هوا و متاهلین از مهرماه سال جاری خبر داد.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح:
مرخصی سربازان مراکز بد آب و هوا و متاهلان 10 روز افزایش یافت

پایگاه خبری گرو به نقل از فارس: سرتیپ دوم موسی کمالی از افزایش 10 روزه مرخصی سربازان مناطق بد آب و هوا و متاهلین از مهرماه سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس:<br />
مرخصی سربازان مراکز بد آب و هوا و متاهلان 10 روز افزایش یافت

سرتیب دوم موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس با اشاره به افزایش 10 روزه مرخصی سربازان متاهل اذعان داشت: مرخصی سربازان متاهل 10 روز در سال بیشتر از مرخصی سربازان مجرد است،‌ مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه 2 به مدت 6 روز، درجه 3 مدت 8 روز و درجه چهار مدت 10 روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: در ضمن 30 روز مرخصی در سال در اختیار فرماندهان و مسئولین است که به مقتضای ابراز لیاقت و شایستگی به سربازان داده می‌شود، ایام تعطیلات جزء مرخصی سربازان محسوب نمی‌شود.

سردار کمالی همچنین درباره قوانین جدید مدت مرخصی سربازان اعلام کرد: برابر مقررات قبلی مدت مرخصی کارکنان وظیفه در مناطق عادی 30 روز در سال است و در مناطق بد آب و هوا 45 روز در این مقررات تفاوتی بین مرخصی کسانی که در مناطق بد آب و هوا درجه یک تا 4 خدمت می‌کردند وجود نداشت.

وی گفت: کسانی که در محل سکونت خود اشتغال داشتند و بعضا بعد از ساعات اداری به منزل می‌رفتند و کسانی که صدها کیلومتر دور از محل سکونت خود خدمت می‌کردند تفاوتی وجود نداشت لذا به منظور عادلانه‌تر شدن مرخصی تغییراتی در مقررات صورت گرفت و براین اساس مرخصی کارکنان وظیفه مستقر در مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی هر 45 روز 10 روز، مرخصی میدانهای پدافندی و انتظامی مناطق مهم هر 30 روز 7 روز و مرخصی در مناطق عادی هر سال 12 روز به ازای هر صد کیلومتر یک روز به آن اضافه شد.

سردار کمالی در ادامه افزود: برای مسافت 300 تا 600 کیلومتر یک روز و بیش از 600 کیلومتر 2 روز و حداکثر 3 بار در سال به مرخصی اضافه می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: مقررات اعلام شده پیرامون شرایط مرخصی سربازان از مهرماه سال جاری قابل اجرا بوده و لذا مرخصی کارکنان وظیفه به ازای خدمتی که قبلا انجام داده برابر مقررات قبلی محاسبه می‌شود و تمامی فرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی مسئول اجرای این قانون هستند.

دیدگاه شما