تازه های سایت

کد مطلب: 47009
18. مرداد 1400 - 9:00
رئیس مرکز بهداشت نهاوند از تزریق بیش از ۲۵ هزار دُز واکسن کرونا برای واجدین شرایط در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی‌احسان خویشوند اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۵ هزار دُز واکسن برای واجدین شرایط  در شهرستان نهاوند تزریق شده که شامل متولدین سال ۴۵ و ماقبل آن، کادر درمان، گروه‌های پرخطر و دیگر گروه‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت بوده است.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۲۰۰ دُز واکسن کرونا در شهرستان تزریق می‌شود، افزود: در حال حاضر در بیش از ۱۶ مرکز شهری و روستایی در شهرستان واکسن کرونا تزریق می‌شود.

خویشوند با اشاره به اینکه به‌منظور تسریع کار واکسیناسیون و جلوگیری از تجمع افراد تعداد مراکز واکسن طی روز گذشته افزایش یافت و مراکز روستایی نیز فعال شدند، ادامه داد: همچنین با توجه به آغاز واکسیناسیون فرهنگیان و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر یک آموزشگاه با همکاری آموزش و پرورش به عنوان مرکز تجمیعی تزریق واکسن تجهیز شد که به‌صورت آموزشگاهی معلمان در آنجا تزریق می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند با بیان اینکه با اضافه کردن این مراکز در حال حاضر نزدیک به ۲۰ مرکز تزریق واکسن در سطح شهرستان فعال است، تأکید کرد: البته ما درخواست یک مرکز دیگر در شهر نهاوند را به استان اعلام کرده‌ایم که در صورت راه‌اندازی آن می‌توان تعداد واکسن‌های روزانه را به۱۵۰۰ دُز در روز رساند.

خویشوند با اشاره به اینکه تمامی افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون و مراکز خدمات جامع سلامت نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند،اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ارسالی وزارت متبوع، همشهریان می‌توانند در مناطق شهری با مراجعه به پایگاه‌های تجمیعی و مراکز خدمات جامع سلامت شهید طالبیان و شهید حیدری و در روستاها به مراکز کوهانی، شعبان، باباقاسم، دهفول، برزول، گیان، گوشه سعدوقاص، شهرک، رزینی و فیروزان برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

خویشوند در پایان یادآور شد: تزریق واکسن دلیل بر ایمنی کافی نبوده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان الزامی است.

انتهای پیام

دیدگاه شما