تازه های سایت

کد مطلب: 46972
14. مرداد 1400 - 5:47
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند مطرح کرد؛
شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه گاماسیاب نهاوند
مهرداد سلگی از شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه گاماسیاب و برخورد با متخلفان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در عملیات گشت و کنترل کارشناسان این اداره، ساخت و ساز مراکز تفریحی غیرمجاز و فاقد مجوز در بستر و حریم کمی رودخانه گاماسیاب مشاهده شد.

وی اظهار داشت: همچنین در این بازدید ها طرح توسعه یک واحد در بستر رودخانه که مغایرت با ضوابط زیست محیطی داشت طی گزارشی به دادستانی شهرستان اعلام شد.

سلگی افزود: اراضی محدوده بستر و حریم های منابع آبی جزو انفال بوده و براساس قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال ١٣۶١ و آیین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها و نهرها مصوب ١٣٧٩ هیچ اشخاص حقیقی و حقوقی حق ایجاد اعیانی و دخل و تصرف و حفاری در بستر و حریم منابع آبی را ندارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: با توجه به این قوانین می بایست قبل از هرگونه عملیات اجرایی و یا صدور پروانه بهره برداری مجوز لازم را از مراجع مربوطه اخذ نمایند.

وی ادامه داد: بازدیدها توسط کارشناسان این اداره در مناطق مختلف شهرستان ادامه دارد و با اشخاص متخلف بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

سلگی ضمن قدردانی از همکاری های دادستان شهرستان از مسئولین امر خواستار نظارت بر ساخت و سازها، استقرار و طرح توسعه های غیر مجاز شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما