تازه های سایت

کد مطلب: 46946
12. مرداد 1400 - 8:45
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از برخورد با عامل رهاسازی فاضلاب‌های خانگی در حاشیه شهر نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرد متخلفی که فاضلاب خانگی را در زمین‌های جاده آورزمان در حاشیه شهر نهاوند تخلیه می‌کرد، شناسایی و به دادگاه معرفی شد.

وی افزود: کارشناسان این اداره امروز حین گشت و کنترل در مناطق شهرستان، یک دستگاه خودروی لجن‌کش را در حال تخلیه فاضلاب به زمین های کشاورزی مشاهده و صاحب آن را شناسایی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند اضافه کرد: حفاظت از محیط زیست در برابر هر گونه آلایندگی خط قرمز این اداره است و با هر گونه اقدامی که بخواهد علاوه محیط زیست، سلامت مردم و یا حیات جانوری و گیاهی را به خطر بیندازد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص سابقه فرد متخلف گفت: متاسفانه صاحب لجن‌کش در اداره حفاظت محیط زیست نهاوند دارای چند چند فقره پرونده تخلف است که با وجود تذکرات داده شده متاسفانه اقدامات خود را تکرار کرد و سرانجام به دادگاه معرفی شد.

سلگی ادامه داد: در حال حاضر هشت دستگاه لجن‌کش در شهرستان نهاوند فعال است و به دلیل کم‌عمق بودن چاه‌ها و تخلیه‌های زودهنگام و نبود سیستم جمع‌آوری فاضلاب و محل مناسب تخلیه آن، فاضلاب در اراضی طبیعی تخلیه می‌شود.

وی بیان کرد: تخلیه فاضلاب در عرصه های طبیعی و رودخانه ها جرم است و بیشتر عاملان این کار غیر قانونی، در اداره حفاظت محیط زیست پرونده تخلف دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند با توجه به اهمیت مساله از مسئولان خواست، نسبت به ایجاد محل مناسب تخلیه فاضلاب یا تکمیل هر چه سریعتر سیستم فاضلاب شهری را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما