تازه های سایت

کد مطلب: 46847
4. مرداد 1400 - 8:38
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: تولید آرد در کارخانه آرد این شهرستان به نصف کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کریم حاج باباعلی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۸۰ هزار تن گندم تولید داشته که این میزان امسال با کاهش بارندگی‌ها به کمتر از نصف کاهش یافته است، افزود: ۴۰ درصد آرد استان همدان در نهاوند تولید می‌شود، با وجود این ظرفیت مناسب، اما اهالی نهاوند از کیفیت نان و نانوایی‌ها از کمبود سهمیه گلایه مندهستند.

مدیرعامل کارخانه آرد نهاوند هم تأکید کرد: این واحد سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع آرد تولید می‌کند و قادر است بیش از ۴۰ درصد آرد استان همدان را تأمین کند.

خزایی افزود: متأسفانه نحوه خرید آرد از طریق نانوایی ها، چون از طریق سایت انجام می شود، آرد با کیفیت نهاوند بیشتر از طریق دیگر استان‌ها خریداری و نانوایی‌های نهاوند مجبورند از دیگر کارخانه‌های تولید کننده آرد کشور آرد تهیه کنند و همین امر موجب شده تا نانوایی‌های این شهرستان برخی مواقع آرد مناسب با کیفیت نتوانند تهیه کنند.

وی با بیان اینکه در این کارخانه آرد برای ۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است، تصریح کرد: سالانه ظرفیت بیش از ۶۰ هرار تن خرید گندم را داریم که متأسفانه امسال با توجه به کاهش برداشت محصول کشاورزان، تا امروز بیش از ۱۵ هزارتن گندم خریداری شده که بسیار کمتر از مدت مشابه پارسال است.

با توجه به اینکه گندم شهرستان نهاوند به شکل آبی کشت می‌شود بالاترین کیفیت را در سطح استان دارد و همین امر بموجب شده است که این کارخانه بهترین آرد را تولید و به متقاضیان ارائه دهد.

دیدگاه شما