تازه های سایت

کد مطلب: 46488
6. تير 1400 - 7:35
رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست نهاوند گفت: یکی از شهروندان دوستدار محیط‌ زیست دو “بهله ” پرنده شکاری که یکی از آن‌ها زخمی بود را پس از نگهداری برای آزادسازی در طبیعت در اختیار این اداره قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، مهرداد سلگی، رئیس اداره حفاظت از محیط‌ زیست نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: یکی از اهالی روستای “کفراش ” نهاوند با مشاهده پرنده شکاری از نوع “دلیجه ” که یک پای آن شکسته بود با نگهداری و مراقبت چندروزه در منزل جان آن را نجات داد.

وی اظهار داشت: دِلیجه پرنده‌ای شکاری از سرده شاهین است که در آسیا، اروپا و آفریقا زندگی می‌کند و چندگونه دارد که دو گونه دلیجه معمولی و دلیجه کوچک در بیشتر مناطق ایران در دشت‌ها و کشتزارها و به‌صورت مهاجر و بومی دیده می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌ زیست نهاوند ضمن قدردانی از حُسن توجه این شهروندان به حفظ گونه‌های حیات‌وحش افزود: این شهروند حامی محیط‌زیست با حضور در اداره این پرنده را که گونه‌ای از شاهین‌سانان بود به محیط‌زیست تحویل داد.

وی به اهمیت حفظ محیط‌زیست اشاره کرد و اظهار داشت: این پرنده پس از تیمار اولیه و بعد از بهبودی کامل توسط عوامل محیط‌زیست در حیات‌وحش رهاسازی خواهد شد.

سلگی از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین مواردی، موضوع را سریعاً به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گزارش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از نظارت برپایش و نمونه‌برداری آزمایشگاه معتمد از پسماندهای عفونی بیمارستان‌های نهاوند خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست نهاوند افزود: کارشناسان آزمایشگاه معتمد از دستگاه زباله‌سوز بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند با نظارت کارشناسان این اداره نمونه‌برداری کردند.

وی بیان داشت: بر اساس سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر واگذاری امور تصدی‌گری به بخش غیردولتی در راستای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی موضوع ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌های معتمد در سازمان حفاظت محیط‌زیست مورد اهتمام جدی قرارگرفته است.

سلگی گفت: در ماده ۸۸ قانون برنامه چهارم مسئولیت نمونه‌برداری و گزارش دهی پارامترهای محیط‌زیستی واحدهای صنعتی به بخش خصوصی تحت عنوان آزمایشگاه‌های معتمد محیط‌زیست واگذارشده است و این کار برای حفظ سلامت شهروندان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما